Idén már erősödik a családok fogyasztása

Csaknem ezermilliárd forinttal többet költöttek a magyar családok idén az első hat hónapban, mint a járvány előtti 2019-es esztendő első félévében.

2021. 09. 05. 18:14
TESCO illusztrációk, bevásárlás. foto: Kallus György 2017.12.07. vg mgjelenés: 18.01.10. Tesco 2017.12.07. foto:Kallus György Fotó: KALLUS GYORGY
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A családok költekezésének idei megugrásáról közölt friss elemzést a Blokk.com szakportál. A szerzők megállapítják: az áremelkedések mellett is az első félévben 2,4 százalékkal a járvány előtti szint felett tetőztek a magyarok kiadásai, volumenben mérve. 

A statisztikákból kiszámolták, hogy 2021 második negyedévében 850 milliárd volt a többletköltés, ami 16 százalékkal több mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban. Az üzletekben eladott árumennyiség pedig darabszám szerint 11 százalékkal volt több 2020-hoz képest és a járvány előtti szintet is meghaladta – világít rá a tanulmány. A szerzők szerint ebben nagy szerepe van annak, hogy a GDP éves összevetésben 18 százalékot ugrott a második negyedévben, két százalékkal túllépve a járvány előtti 2019-es szintet.

A családok nemcsak a kereskedőknél, hanem a szolgáltatóknál is nagyvonalúbban adták ki a forintokat, miután véget értek tavasszal a korlátozások és újraindulhatott a gazdaság 

– olvasható a portál elemzésében. A meglódult fogyasztás hamar megmutatkozott a kiadott összegek több mint felét bevételező boltok mellett a vendéglátásban, a turizmusban, továbbá az autóvásárlásoknál, a fodrászok forgalmán, vagy éppen a mozikban, ahol tavaly óta hullámzott a látogatottság a korlátozások visszahúzó hatása miatt. 

Az elemzők megállapították, hogy a pandémia hatásai ellenére a magyar családok összességében csaknem ezermilliárd forinttal többet költöttek idén az első hat hónapban, mint a járvány előtti 2019-es esztendő első félévében.

Lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára összegezte, hogy a második negyedéves növekedéssel arányosan megugrott a jövedelemkiáramlás. – A hitelmoratórium meghosszabbítása is többlet vásárlóerőt jelentett, illetve az otthonteremtés, lakásfelújítás, a családok támogatásai is hozzájárultak – akárcsak a leértékelések, a szezonális vásárok –, hogy hamarabb talpra álljon a kiskereskedelem, ami uniós viszonylatban is kiemelkedik.

Borítókép: Világgazdaság/Kallus György

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.