Az Opel elveszítheti befolyását a rüsselsheimi cégközpontban, illetve eisenachban működő gyárai felett. A Stellantis-csoport azon gondolkodik, hogy saját jogi és termelési szervezeteivé alakítja át azokat – tette közzé az AutomobilWoche.de. A tervek szerint
a vállalatok már nem a németországi Opelhez kötődnének, hanem közvetlenül egy Stellantis-egységhez, például Hollandiához.
A cégcsoport ezzel a lépéssel a termelési hálózaton belüli együttműködést és rugalmasságot kívánja tovább erősíteni. Az átszervezésnek hosszú távon hozzá kell járulnia a munkahelyek megtartásához. A Stellantis autóipari vállalat a PSA/Opel és a Fiat/Chrysler egyesüléséből jött létre az év elején. A 16 márkát gyártó cégnek takarékoskodnia kell, ehhez egységes platformokat fejleszt ki, és a lehető legtöbb azonos alkatrészt kívánja használni, ezért van értelme központilag irányítani az üzemeket – indokolta a cég szóvivője. A német IG Metall szakszervezet és az üzemi tanács éles kritikával reagált az anyavállalat terveire. Mint nyilatkozták, a tervezett átalakítással a Stellantis veszélyezteti az Opel márka puszta létezését.

A General Motors amerikai autógyártó 2,2 milliárd euróért adta el 2017 márciusában a veszteséges európai autógyártó érdekeltségeit a PSA francia konszernnek. A megállapodás értelmében a Peugeot-t, a Citroënt és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoport tulajdonába került az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall.
Az hamarosan kiderült, hogy az így létrejött cégnek nincs szüksége annyi munkásra és mérnökre, amennyien addig voltak, kemény tárgyalások kezdődtek a szakszervezetekkel fejlesztésekről, gyárak megtartásáról, bezárásáról, és neves opeles vezetők tűntek fel versenytárs autógyártóknál. Az Opel futó modelljei a GM által fejlesztett műszaki alapokon álltak, ezeket a legrövidebb idő alatt ki kellett vonni a gyártásból, hogy az új tulajdonosnak ne kelljen jogdíjat fizetni a használatukért.
Az Opel márka kínálata rövid idő alatt átalakult: a franciák által biztosított technikai alapokon álló, gyakorlatilag csak a megjelenésükben eltérő modellek viselték a körbe zárt villám jelét a járművek orrán.