A nemzeti autóipari szövetségek előzetes közlései szerint Nyugat-Európában
az új autók értékesítése szeptemberben 887 ezer körül volt, 26 százalékkal az előző évi szint alatt – tette közzé a német Automobilwoche.
A nemzeti autóipari szövetségek előzetes közlései szerint Nyugat-Európában
az új autók értékesítése szeptemberben 887 ezer körül volt, 26 százalékkal az előző évi szint alatt – tette közzé a német Automobilwoche.
Az év első felében a legtöbb országban érvényben lévő járványvédelmi intézkedések nehezítették az új autók eladását. A korlátozások június eleji enyhítésével semmi sem állhatta volna útját a tranzakciók jelentős fellendülésének, különösen azért, mert magas volt a megrendelésállomány. Csakhogy innentől kezdve jelentkeztek a kínálati oldal problémái. Sok gyártó kénytelen volt leállítani termelésének egy részét a félvezetők hiánya miatt.
Az Automobilwoche jelenlegi értékelése szerint 2021-ben az eladott új autók száma 10,8 millió lehet az EU-ban, vagyis nagyjából az előző évi szintet éri el. Ez az adat azonban 24 százalékkal kevesebb, mint a 2015 és 2019 közötti átlag.
A következő évben, 2022-ben még mindig bizonytalan, hogy mekkora terhet jelent majd a félvezetők hiányából adódó probléma, és mikor lehet visszatérni a normál gyártáshoz.
Ugyanakkor még a csiphiány megszűnése után is várhatók nehezítő tényezők. A járvány elleni intézkedések minden országban magas államadóssághoz vezettek, ami néhány évig hatással lesz a háztartások pénzügyi helyzetére. Feltételezhető, hogy az elmúlt néhány évben tapasztalt, évente több mint 14 milliós gépkocsieladások nem fognak egyhamar visszatérni Európában.
Németországban az első kilenc hónap valamivel több mint egyszázalékos mínuszt hozott. Ezzel Németország az egyetlen az öt fő piac közül, amely halmozottan elmarad az előző évtől. Az év egészére az Automobilwoche hétszázalékos csökkenésre, 2,7 millióval kevesebb eladásra számít.
Ez lenne a legalacsonyabb adat a német újraegyesítés óta.
A teljes 2022-es évre 3,05 millió új regisztrációt várnak. Ez 13 százalékos növekedés lenne az idei évhez képest, de még mindig 11 százalékkal kevesebb, mint a 2015 és 2019 közötti évek átlaga.
Franciaországban a szeptemberi eladások 20,5 százalékkal maradtak el az előző évitől, az első kilenc hónapot nyolcszázalékos növekedéssel zárták. Ennek ellenére
az összesített eredmény húsz százalékkal elmarad a 2015 és 2019 közötti átlagtól.
Az év végére 1,68 millió autóra nőhet az értékesítés, ami kétszázalékos növekedést adna. A következő évben az új regisztrációk tíz százalékkal 1,85 millió autóra növekedhetnek. Ez 12 százalékkal kevesebb lenne, mint a világjárvány előtti öt év átlaga.
Magyarországon az európainál kisebb visszaesést tapasztaltak. A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) jelentése a Datahouse statisztikáját idézi, amelyből kiderült, hogy
2021 harmadik negyedévében 29 734 új személyautót helyeztek forgalomba idehaza, ez 13 százalékos visszaesést jelent 2020 azonos időszakához képest.
Idén az első két negyedévben rendre harmincezer feletti eredménnyel zárt a magyar újautópiac, most azonban visszaesés volt tapasztalható. Ami a márkák versenyét illeti, az első helyen továbbra is a Suzuki áll, 4491 darab személyautót helyeztek forgalomba a japán márkából. Második helyen a Toyota zárt 3028-cal, míg a harmadik a Kia lett 2506 példánnyal. Ami az egyes szegmenseket illeti, 2021 harmadik negyedévében az alsó-középkategória pörgött a legjobban, összesen 7054 darab ilyen személyautót helyeztek forgalomba. A második helyen a B-SUV (városi crossover) szegmens végzett 6939-cel, míg a harmadik helyre a C-SUV (közepes hobbiterepjáró) szegmens ért oda 4742 autóval.
A flottavásárlók által is közkedvelt alsó-középkategória nyertese a Suzuki SX4 S-Cross lett 1567 darabbal,
a második helyen a Kia Ceed végzett 1163-mal, míg a harmadik a Toyota Corolla lett 938 példánnyal. Az látható, fogalmazott az MGOE jelentése, hogy továbbra is a hobbiterepjárók a legkeresettebbek idehaza, és ez a tendencia nem fog egyhamar megváltozni.
Borítókép: MTI/Krizsán Csaba
Brüsszel végleg leállítana minden orosz olaj-, gáz- és nukleárisfűtőelem-beszerzést.
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
Itt a TEK rendkívüli bejelentése
Az Eb-bronzérmes kézilabda-válogatott sikerkapitánya elmondta, miért utasítja vissza a lehetőségeket
Most jött: iszonyú erejű tömegkarambol volt az M5-ösön, most mentenek
Sajtóklub - Orbán Magyar Péterről: az a küldetése, hogy brüsszelizálja Magyarországot + videó
Most kaptuk a lesújtó hírt: elhunyt a többszörös magyar bajnok, olimpikon
Teljes hátraarc: Ukrajna elveszítheti az egyik legnagyobb katonai támogatóját
Mutatjuk, miről tárgyalt Fico és Putyin Moszkvában + videó
Hétfői sportműsor: darts-vb, pályán a Fiorentina és az Inter
Kilencéves kisfiú is az áldozatok között a magdeburgi terrotámadásban
Itt van Trump újabb meglepő kinevezése
Magyar kézbe kerül Románia pénzügyeinek irányítása
Pressman nem teszi zsebre, amit a lehetséges utódjától kapott
Brüsszel végleg leállítana minden orosz olaj-, gáz- és nukleárisfűtőelem-beszerzést.
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.