Közel egy év telt el azóta, hogy Szingapúrban a világon elsőként élelmiszerként forgalomba kerülhetett a laboratóriumban sejtszaporítással előállított hús. Az amerikai Eat Just startup cég Good Meat elnevezésű húsféléje ugyanakkor nem tudott megjelenni a globális piacokon. Ennek elsősorban nem a szabályozás hiánya, hanem a technológia az oka.
Az elmúlt években óriási összegekkel támogatták a világ leggazdagabb befektetői az állatok levágása nélkül termelt húsfélékhez kapcsolódó kutatásokat. A laboratóriumi húskészítés mára bevett gyakorlattá vált. Elvben nincs különbség a bioreaktorban növesztett hús és a haszonállat feldolgozásával készült termék között.
A sejtszaporítással előállított hús mielőbbi világpiaci térnyerése kiemelten fontossá vált a nyugati világban; elsősorban az Egyesült Államokban a fenntartható és magasabb hozamokkal kecsegtető előállítást jelenti a sejttechnológia. Az amerikai kormány eddig meglehetősen kis összeggel támogatta a laboratóriumi húskutatás piaci szereplőit, ugyanakkor ez a gyakorlat 2021-ben gyökeresen megváltozott.
Az amerikai kormány nem titkolt szándéka, hogy az emberiséggel egyidős állattartást a sejtalapú hústermelés váltsa fel már a közeljövőben, ezzel hozzájárulva a világélelmezéshez, ráadásul fenntartható módon, segítve a 2050-re kitűzött globális klímacélok elérését.
A sejtmezőgazdasági kutatások legfőbb célja most, hogy olcsón és gyorsan lehessen húst előállítani, amely a világpiaci jelenlét alapfeltétele. Jelenleg a magas önköltség és az időigényes gyártás akadályozza a globális piachódítást.
Az amerikai mezőgazdasági minisztérium (USDA) a közelmúltban bejelentette, létrehozzák a nemzeti sejtmezőgazdasági intézetet, vagyis az állam közvetlenül is bekapcsolódik a sejtalapú húspiaci fejlesztéseibe, emellett a Tufts Egyetemen felállított intézet a későbbiekben a donorsejtek nyomonkövetésére, a különböző technológiák alkalmazására, gyakorlatilag a laborhúspiac felügyeletére is alkalmas lesz.
Az Egyesült Államokban a laboratóriumi húsgyártás szabályozásról sincs vita. A gyors piacszerzést segíti, hogy