A turizmus és a gasztronómia területén februárban és márciusban nagyszabású nemzetközi rendezvényekkel indítja az évet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) – jelentette be pénteken az MTÜ weboldalán közzétett podcast-különkiadásban Guller Zoltán.
Februárban
hagyományteremtő szándékkal rendezik meg a Várkert bazárban a Central European Tourism Forumot,
amely a közép-európai régió egyik legjelentősebb szakmai programja lesz a V4 magyar elnöksége évében – mondta a vezérigazgató.
A nagyszabású rendezvény egy hétig tart majd programok tucatjaival, amelynek során a közép-európai turisztikai innovációkat, technológiai megoldásokat állítják a középpontba, és megvizsgálják Európa és Közép-Európa lehetőségeit az ágazat tekintetében.
A teljes ágazat széles spektruma szerepet kap, mivel egy megoldásorientált szakmai-üzleti platformot szerveznek, ahol a fő kérdés az lesz, hogy milyen lehetőségek vannak a koronavírus-járvány utáni időkben Európa, Közép-Európa „újraindítására” – jelezte az MTÜ vezetője.
A rangos szakmai rendezvényen megjelenik tehát a szállodaipar, a gasztronómia, az egészségturizmus és a rendezvényszervezés.
A szektor képviseletében egy asztalhoz ültetik a szakma külföldi és belföldi döntéshozóit, szakértőit, akik tudományos konferenciákon, panelbeszélgetéseken egyeztetnek, míg a különféle workshopok a piaci szereplők és a vásárlók találkozását teszik lehetővé, akik között lesznek a visegrádi országokból érkezett szakemberek is.
– Mintegy 500-600 olyan embert várnak a rendezvényre,
olyan emberek érkeznek hozzánk, akiknek valódi ráhatása van arra, hogy Közép-Európában a turizmus az elsők között, a leggyorsabban tudjon talpra állni Európában
– jelentette ki a turisztikai ügynökség vezérigazgatója.
Ismertette: a fórum egy másik nagyszabású eseménnyel, egy Michelin-gasztrofesztivállal végződik.
– Sikerült megállapodni arról, hogy
a Michelin-díjátadók történetében először többnapos, közös gasztrofesztivált szervezzünk, amelynek része a díjátadó gála. Ez hatalmas turisztikai reklámot jelent az országnak
– fogalmazott Guller Zoltán példaként említve az MTV-díjátadó gálát, amelynek január végéig zajlik a médiakampánya.
A zenei rendezvény kapcsán november 30-ig 2 683 000 közösségimédia-posztot generáltak az itt fellépő művészek. Ez a vezérigazgató szerint pénzben nehezen kifejezhető, de több millió eurós értékű reklámot jelent az országnak.
Tájékoztatása szerint a nagyszabású gasztrofesztiválon hazai és külföldi Michelin-csillagos séfek, influenszerek mutatják be a magyar gasztronómia sajátosságait, és kiemelt szerepet kapnak majd a helyi alapanyagok.
Emellett a bemutatókon komoly hangsúlyt fektetnek a vidék vonzerejére: a neves európai séfek például a közösségi médiában járatos influenszerekkel utazzák be Magyarország turisztikai térségeit és a helyi ízeket, amit a világ gasztronómia iránt érdeklődő közönsége lát majd.
– Nagyon nagy hangsúlyt kapnak a vidéki gasztronómiai helyek, színvonalas éttermek ezen az eseményen
– húzta alá Guller Zoltán.
Emellett a Budai várban is rendeznek egy kulináris fesztivált, ahol valamennyi magyar Michelin-csillagos séf és étterem bemutatkozik, emellett szerepet kapnak a vidéki, magas színvonalon működő éttermek – ismertette a gazdag programkínálatot az MTÜ vezetője.
Ezzel viszont nem ér majd véget a gasztronómiai rendezvények sora, mivel Guller Zoltán emlékeztetett:
2022 márciusában Budapesten rendezik meg a Bocuse d’Or európai döntőjét,
ahol magyar séfek százai tudnak tanulni Európa legjobbjaitól. A nemzetközi megméretés zsűrije a magyar fővárosban választja ki azokat a séfeket, akik csapataikkal a 2023-as döntőben képviselhetik a nemzeti konyhájukat.
– A rendezvényt utoljára 2016-ban rendezték meg Budapesten és ugyancsak jelentős reklámértékkel bír, hogy az eseményen Magyarország termékei, kulináris sokszínűsége, turisztikai kincsei kerülnek előtérbe – jegyezte meg az MTÜ vezérigazgatója.
Borítókép: A digitális megoldások felé fordul az ágazat – Turisták a Budai Várban. (Fotó: Magyar Nemzet/Havran Zoltán)