A turizmus és a gasztronómia területén februárban és márciusban nagyszabású nemzetközi rendezvényekkel indítja az évet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) – jelentette be pénteken az MTÜ weboldalán közzétett podcast-különkiadásban Guller Zoltán.
Februárban
hagyományteremtő szándékkal rendezik meg a Várkert bazárban a Central European Tourism Forumot,
amely a közép-európai régió egyik legjelentősebb szakmai programja lesz a V4 magyar elnöksége évében – mondta a vezérigazgató.
A nagyszabású rendezvény egy hétig tart majd programok tucatjaival, amelynek során a közép-európai turisztikai innovációkat, technológiai megoldásokat állítják a középpontba, és megvizsgálják Európa és Közép-Európa lehetőségeit az ágazat tekintetében.

A teljes ágazat széles spektruma szerepet kap, mivel egy megoldásorientált szakmai-üzleti platformot szerveznek, ahol a fő kérdés az lesz, hogy milyen lehetőségek vannak a koronavírus-járvány utáni időkben Európa, Közép-Európa „újraindítására” – jelezte az MTÜ vezetője.
A rangos szakmai rendezvényen megjelenik tehát a szállodaipar, a gasztronómia, az egészségturizmus és a rendezvényszervezés.
A szektor képviseletében egy asztalhoz ültetik a szakma külföldi és belföldi döntéshozóit, szakértőit, akik tudományos konferenciákon, panelbeszélgetéseken egyeztetnek, míg a különféle workshopok a piaci szereplők és a vásárlók találkozását teszik lehetővé, akik között lesznek a visegrádi országokból érkezett szakemberek is.
– Mintegy 500-600 olyan embert várnak a rendezvényre,
olyan emberek érkeznek hozzánk, akiknek valódi ráhatása van arra, hogy Közép-Európában a turizmus az elsők között, a leggyorsabban tudjon talpra állni Európában
– jelentette ki a turisztikai ügynökség vezérigazgatója.

Ismertette: a fórum egy másik nagyszabású eseménnyel, egy Michelin-gasztrofesztivállal végződik.
– Sikerült megállapodni arról, hogy
a Michelin-díjátadók történetében először többnapos, közös gasztrofesztivált szervezzünk, amelynek része a díjátadó gála. Ez hatalmas turisztikai reklámot jelent az országnak