Nincs fennakadás Ferihegyen

Kilőtt a nemzetközi turizmus, a járvány után fellángolt munkaerőhiány viszont több európai országban okoz káoszt az utasok kiszolgálásában. A májusban rekordforgalmat elérő Budapest Airporton kiegyensúlyozottabbnak ígérkezik a nyári szezon.

2022. 06. 15. 7:30
BRITAIN-HEALTH-VIRUS-AVIATION Fotó: JUSTIN TALLIS
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több nemzetközi szervezet is felhívta a turisták figyelmét arra, hogy hosszabb távon fel kell készülni Európa-szerte a reptéri élmények színvonalának akár jelentős romlására is, mivel a járvány alatti létszámleépítések után magas munkaerőhiány bénítja az utaskiszolgálást. 

Az elmúlt hetekben több ország repülőterén okozott káoszt a beszálláskor, érkezéskor szükséges folyamatok ellátásában a személyzet vészesen kis létszáma vagy éppen sztrájkkal való fenyegetőzése, mint például a kontinens harmadik legforgalmasabb légikikötőjében, az amszterdami Schipholon, ahol a hatóság közbelépésére is szükség volt a várakozók erőszakossága miatt. 

De más nagyvárosok terminálján is jellemzővé vált az általános tumultus, az órákig tartó, feszült sorban állás, ráadásul az is előfordult, hogy késleltették az indulást. 

A nyáron még inkább számítani lehet rá, hogy a megszokottnál hosszabban eltarthat a poggyászfeladás, az utasfelvétel.

Idehaza ugyanakkor kiegyensúlyozottabb állapotok fogadják az utazókat: a Budapest Airport friss közlése szerint májusban – két év viszonylatában – több mint egymillió fős utasforgalmi rekordot számoltak, így minden esély megvan idén a 2019-es, járvány előtti csúcsforgalom 75-80 százalékának elérésére.

– A nehézséget nem a turisták magas száma, hanem a nap legforgalmasabb időszakainak kezelése jelentheti, amikor rövid időn belül sok gép indul és érkezik. Tipikusan ilyen a hajnali, a dél körüli és az esti időszak 

– tájékoztatta a szezon kezdetén a Magyar Utazási Irodák Szövetségét Szabó István, a Budapest Airport utasszolgáltatásokért felelős igazgatója. 

Kiemelte, hogy 

a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a munkaerőhiány tekintetében jobb a helyzet más országokhoz képest. 

Míg másutt a biztonsági szolgáltatásokat korábban kiszervezték, és az alvállalkozók a leépített munkaerőt még nem tudták pótolni, addig itthon a Budapest Airport-csoport alkalmazza a dolgozók ezen részét.

– A munkavállalók javát a feladatok átütemezésével meg tudtuk tartani, főként, hogy a biztonsági személyzet pótlása a hosszú betanulási időszak miatt jóval nehezebb – idézte a Turizmus.com az igazgató szavait, aki kifejtette, hogy a három földi kiszolgáló céggel pedig úgynevezett szolgáltatási szint megállapodásokat kötöttek, minőségi követelményekkel. 

– Az elmúlt időszakban a maximum várakozási idő az utasbiztonsági ellenőrzés előtt tíz perc volt, és az a cél, hogy ezt továbbra is tartsuk. A nyári csúcsidőszakban előfordulhat 15-20 perces várakozás is, ami még mindig a nemzetközi sztenderdek alatt van 

– jelezte Szabó István. 

Megerősítette, hogy a Budapest Airport technológiai újításokkal, infrastruktúrával és humán erőforrással is felkészült a nyári szezonra.

Borítókép: Európa több légikikötőjében hosszabb várakozásra készülhetnek az utazók (Fotó: Justin Tallis)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.