– A nehézséget nem a turisták magas száma, hanem a nap legforgalmasabb időszakainak kezelése jelentheti, amikor rövid időn belül sok gép indul és érkezik. Tipikusan ilyen a hajnali, a dél körüli és az esti időszak
– tájékoztatta a szezon kezdetén a Magyar Utazási Irodák Szövetségét Szabó István, a Budapest Airport utasszolgáltatásokért felelős igazgatója.
Kiemelte, hogy
a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a munkaerőhiány tekintetében jobb a helyzet más országokhoz képest.
Míg másutt a biztonsági szolgáltatásokat korábban kiszervezték, és az alvállalkozók a leépített munkaerőt még nem tudták pótolni, addig itthon a Budapest Airport-csoport alkalmazza a dolgozók ezen részét.
– A munkavállalók javát a feladatok átütemezésével meg tudtuk tartani, főként, hogy a biztonsági személyzet pótlása a hosszú betanulási időszak miatt jóval nehezebb – idézte a Turizmus.com az igazgató szavait, aki kifejtette, hogy a három földi kiszolgáló céggel pedig úgynevezett szolgáltatási szint megállapodásokat kötöttek, minőségi követelményekkel.
– Az elmúlt időszakban a maximum várakozási idő az utasbiztonsági ellenőrzés előtt tíz perc volt, és az a cél, hogy ezt továbbra is tartsuk. A nyári csúcsidőszakban előfordulhat 15-20 perces várakozás is, ami még mindig a nemzetközi sztenderdek alatt van
– jelezte Szabó István.
Megerősítette, hogy a Budapest Airport technológiai újításokkal, infrastruktúrával és humán erőforrással is felkészült a nyári szezonra.
Borítókép: Európa több légikikötőjében hosszabb várakozásra készülhetnek az utazók (Fotó: Justin Tallis)