Elindította a Qilin, a CTP (cell-to-pack) technológia harmadik generációjának gyártását a Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) – tette közzé a Globaltimes.ch kínai hírportál. A rekordméretű, 72 százalékos térfogat-kihasználási hatékonyságú akkumulátor akár ezer kilométeres hatótávolságot képes kibírni a lemerülés veszélye nélkül. Az áramforrás 13 százalékkal több energiát tud leadni, mint a Tesla új, saját fejlesztésű akkumulátora – jegyezte meg a hírportál.
Az elmúlt években Kína felgyorsította az elektromos hajtású járművek fejlesztési ütemét. Az országban eddig összesen 3,98 millió töltőt építettek, amelyek a világ legnagyobb hálózatát alkotják – jelentette a China Media Group. Mindeközben az ország az elektromos és hibrid autók (NEV) eladásainak erős felfutására számít.
A Kínai Autógyártók Szövetsége szerint a NEV-ek összesített értékesítése az év első felében elérte a 2,6 millió darabot, ami éves szinten 115 százalékos növekedést jelent.
Az elektromos járművek elterjedésének gyors növekedése az akkumulátorok erőteljes innovációját ösztönözte. Az SNE Research kutatócég szerint a globális akkumulátorhasználat 2022 januárja és júniusa között elérte a 203,4 gigawattórát, ami 76,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az idei első fél évben a CATL tudhatta magáénak a vezető szerepet a globális akkumulátorpiacon. Az SNE Research adatai szerint a piaci részesedése 34,8 százalék volt, ami 6,2 százalékos növekedést jelent éves szinten. A CATL legfrissebb pénzügyi jelentése kimutatta, hogy az idei első fél évben a társaság működési bevétele meghaladta a 112,9 milliárd jüant (16,4 milliárd dollárt), ami 156,32 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit, a tőzsdén jegyzett társaságok nettó nyeresége pedig 8,17 milliárd jüannal 82,17 százalékos növekedést ért el.
Augusztus elején jelentette be hivatalosan CATL, hogy
7,34 milliárd eurót fektet be egy száz GWh kapacitású akkumulátorgyár építésébe Debrecenben, amely egyben a második akkumulátorgyára Európában a németországi üzem után.
A részvényesi közgyűlés jóváhagyásától függően az első gyártóüzem építése még ebben az évben megkezdődik. A debreceni Déli Ipari Parkban 221 hektáros területen megvalósuló projekt az európai autógyártóknak szállít majd szén-dioxid-semlegesen előállított cellákat és modulokat. A leendő gyár a CATL ügyfeleinek – például a Mercedes-Benz, a BMW, a Stellantis és a VW-csoport – autógyáraihoz közel helyezkedik el, ami kedvező a termékek kiszállítása szempontjából. Markus Schäfer, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának tagja üdvözölte, hogy a legmodernebb európai akkumulátorüzem láthatja el a Magyarországon működő Mercedes-gyárat is.
Borítókép: Akkumulátorcsomagot szerelnek be egy gépkocsiba a Skoda csehországi üzemében. A CATL magyar telephelye közel lesz az autógyárakhoz (Fotó: Bloomberg/Milan Jaros)