Tény, hogy a magyar hatóságok július 1-jétől utasonként 10–25 euró közötti adót vezettek be a repülőjegyekre, emellett a cég háromszázmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot is kapott, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Nem valószínű azonban, hogy ezek a többletterhek valóban aggasztanák a diszkontfuvarozót, miközben augusztusban már a negyedik egymást követő hónapban szállított rekordszámú utast.
A Ryanair 16,9 millió jegyvásárlót repített el, ami 52 százalékos bővülés az egy évvel korábbi adatokhoz képest, és kétmillióval több, mint a pandémiát megelőző, 2019 augusztusi csúcs.
Sokkal inkább okoz fejfájást az ír fapadosnak, hogy nem jut hozzá az új Boeing 737 Max repülőgépekhez a megbeszélt ütemben. Michael O’Leary immár kételkedik abban, hogy a Boeing képes lesz helytállni a szerződésben vállalt kötelezettségeinek – olvasható az Aero.de szakportálon. Márpedig a vezérigazgató szerint ezen áll vagy bukik Európa legnagyobb fapados légitársaságának jövő évi növekedése és eredménye. – A Boeing nem igazán kötelezte el magát ebben a kérdésben – mondta O’Leary Brüsszelben, és elégedetlenségének adott hangot az Amerikából érkező homályos kommunikáció miatt. Az igazgató jelezte, hamarosan a helyszínen tart válságtanácskozást, és saját szemével kíván meggyőződni a valós helyzetről. A Ryanair 135 darab Boeing 737 Max 8200-ast rendelt, méghozzá egy speciális, a fapados légitársaságoknak készült változatot, amelynek 197 ülése van.
A 2023-as nyári menetrend kezdetére a Ryanair terve, hogy 124 darab 737 Max 8200-as repülőgép legyen a rendszerében, ám most nem kevesebb, mint 51 gép hiányzik ehhez a célhoz.
A Boeing jelenleg a hajtóművek hiányával küzd, és emiatt kénytelen a megrendelőknek későbbi időpontokban átadni a járműveket. Akkora a hiány, hogy a Boeing a közelmúltban leszerelte a hajtóműveket az udvarán parkoló 737 Maxekből, hogy azokat új repülőgépeken használhassa fel. Mindebből az látszik, hogy a gyártó bajban van, és a hiányzó légi járművek jelentik az igazi problémát a Ryanair számára, nem pedig az az adó, amelyet számos európai államban kivetettek a repülőjegyekre.