Nagy bejelentésre készül Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója. Laptársunk, a VG.hu emlékeztetett, hogy hasonló lépést tett a napokban Brüsszelben és Athénban, és mindkét esetben a helyi bázis felszámolását közölte. O’Leary a repülőjegyeket terhelő extra adók miatt hónapok óta heves szócsatába bocsátkozott több ország döntéshozójával, és rendszeresen idiótának minősítette az érintett kormányokat, kormánytagokat Magyarországtól Nagy-Britanniáig.
Nincs elég repülője a Ryanairnek
Nem jut elég repülőgéphez a Ryanair, ezért kénytelen szűkíteni bázisai számát. A különadók miatt zajló szócsaták, amit a cég többek közt a magyar kormánnyal is folytat, a valódi okok elfedését szolgálják.
Tény, hogy a magyar hatóságok július 1-jétől utasonként 10–25 euró közötti adót vezettek be a repülőjegyekre, emellett a cég háromszázmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot is kapott, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Nem valószínű azonban, hogy ezek a többletterhek valóban aggasztanák a diszkontfuvarozót, miközben augusztusban már a negyedik egymást követő hónapban szállított rekordszámú utast.
A Ryanair 16,9 millió jegyvásárlót repített el, ami 52 százalékos bővülés az egy évvel korábbi adatokhoz képest, és kétmillióval több, mint a pandémiát megelőző, 2019 augusztusi csúcs.
Sokkal inkább okoz fejfájást az ír fapadosnak, hogy nem jut hozzá az új Boeing 737 Max repülőgépekhez a megbeszélt ütemben. Michael O’Leary immár kételkedik abban, hogy a Boeing képes lesz helytállni a szerződésben vállalt kötelezettségeinek – olvasható az Aero.de szakportálon. Márpedig a vezérigazgató szerint ezen áll vagy bukik Európa legnagyobb fapados légitársaságának jövő évi növekedése és eredménye. – A Boeing nem igazán kötelezte el magát ebben a kérdésben – mondta O’Leary Brüsszelben, és elégedetlenségének adott hangot az Amerikából érkező homályos kommunikáció miatt. Az igazgató jelezte, hamarosan a helyszínen tart válságtanácskozást, és saját szemével kíván meggyőződni a valós helyzetről. A Ryanair 135 darab Boeing 737 Max 8200-ast rendelt, méghozzá egy speciális, a fapados légitársaságoknak készült változatot, amelynek 197 ülése van.
A 2023-as nyári menetrend kezdetére a Ryanair terve, hogy 124 darab 737 Max 8200-as repülőgép legyen a rendszerében, ám most nem kevesebb, mint 51 gép hiányzik ehhez a célhoz.
A Boeing jelenleg a hajtóművek hiányával küzd, és emiatt kénytelen a megrendelőknek későbbi időpontokban átadni a járműveket. Akkora a hiány, hogy a Boeing a közelmúltban leszerelte a hajtóműveket az udvarán parkoló 737 Maxekből, hogy azokat új repülőgépeken használhassa fel. Mindebből az látszik, hogy a gyártó bajban van, és a hiányzó légi járművek jelentik az igazi problémát a Ryanair számára, nem pedig az az adó, amelyet számos európai államban kivetettek a repülőjegyekre.
További Gazdaság híreink
Az ír légitársaság egyes vélemények szerint magának köszönheti a helyzetét,
ugyanis kezdettől fogva a Boeing gépeire alapozta a flottáját. Akkor sem változtattak ezen, amikor 2018 októberében az indonéz Lion Air, 2019 márciusában az etióp Ethiopian Airlines Boeing 737 Max 8 típusú repülőgépe zuhant le röviddel a felszállás után. Emiatt a világ számos repülési hatósága átmenetileg repülési tilalmat rendelt el a típusra, amely 2020 novemberében kapott újra repülési engedélyt az Egyesült Államokban, a gyártást azonban azóta sem sikerült felpörgetni. A Ryanair mindezek ellenére mindvégig kitartott a gyártó és a típus mellett, most azonban már működési problémákat okoz számára a légi járművek hiánya.
Borítókép: A diszkonttársaság gépe a ferihegyi betonon (Fotó: VG/Móricz-Sabján Simon)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezJó évet zárt tavaly a globális megújulóenergia-szektor
A szélerőművi kapacitást Kína bővítette a legnagyobb mértékben.
Megtéveszti a fogyasztókat, eljárás indult az egyik legnagyobb hazai taxitársaság ellen
Ráadásul egy országos rádióadón reklámozták azt, amit lehet, nem kellett volna.
Lassított a kamatvágások ütemén a jegybank
A monetáris tanács 50 bázisponttal, 7,75 százalékra mérsékelte az irányadó rátát.
Hazánk készíti az unió jövő évi költségvetését
Magyarország idén második alkalommal tölti be az Európai Unió tanácsának soros elnökségét.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Mutatjuk, mikortól jön a felmelegedés időjárás előrejelzés
Brutális, 43 fok feletti kánikulára és pusztító viharokra készülhetünk Budapesten
Ábel Anita: „Roberto azért szeret, amilyen ember vagyok”
Bekeményítettek a kínaiak: nem engedik fel a magyar hegymászót a világ egyik legmagasabb csúcsára – haza kell jönnie
Elképesztően gondolkozik magáról 3 csillagjegy, ők nem kérnek bocsánatot
Karácsony Gergely váratlanul elismerte: hibát követtek el és nem marad így a nagykörúti kerékpársáv – változhat a Lánchíd forgalmi rendje is
Király Viktor elmondta, miért ment tönkre a házassága
A 10 legjobb spárgás recept, amit muszáj kipróbálnod, míg tart a szezon!
Óriási sportélmény és show lesz a kanadai hokiválogatott budapesti meccse - videó
Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)
Nyerő ajándékok. Vigye el őket a Hír FM játékában (hirdetés)
Az iskolások harmadát érinti egy különleges egészségügyi probléma
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezJó évet zárt tavaly a globális megújulóenergia-szektor
A szélerőművi kapacitást Kína bővítette a legnagyobb mértékben.
Megtéveszti a fogyasztókat, eljárás indult az egyik legnagyobb hazai taxitársaság ellen
Ráadásul egy országos rádióadón reklámozták azt, amit lehet, nem kellett volna.
Lassított a kamatvágások ütemén a jegybank
A monetáris tanács 50 bázisponttal, 7,75 százalékra mérsékelte az irányadó rátát.
Hazánk készíti az unió jövő évi költségvetését
Magyarország idén második alkalommal tölti be az Európai Unió tanácsának soros elnökségét.