Miből lehet minél előbb digitális lakáshitelt fejleszteni?

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbb közzétett előírása szerint idén még nem, csak 2024. január 1-jétől kell a bankoknak az online intézhető jelzáloghitel-igénylés lehetőségét teljes folyamatában biztosítaniuk ügyfeleiknek. Noha jó néhány banki szolgáltatás már évek óta megoldható digitálisan, a hitelfelvételhez tudatosan digitális utat választó ügyfelek még ma sem biztos, hogy megússzák a teljes procedúrát anélkül, hogy ellátogassanak a bankfiókba.

Magyar Nemzet
2023. 01. 17. 19:14
null
Fotó: Katona_Vanda
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Márpedig a minél kedvezőbb feltételekre vadászó ügyfelek igényei miatt a bankok egyre több hiteltermékükre szeretnének fogyasztóbarát minősítést szerezni. 

Az öt éve elérhető minősített fogyasztóbarát hitelkonstrukciók jellemzője, hogy az ügyfelek számára könnyebben átláthatók, nincsenek rejtett díjtételek, maximált a költségkeret, és kedvezőbbek is, mint az ilyen minősítéssel nem rendelkező ajánlatok 

– foglalta össze egy gazdasági szakportálon a Comnica üzleti igazgatója. Jeney Gábor írásában hangsúlyozta, hogy a bankoknak azt is biztosítaniuk kell, hogy ügyfeleik e-mailen, egy portálon vagy egy applikáción keresztül az első kattintástól egészen a hitel igényléséig mindent online intézhessenek. A szerződés megkötéséhez mindeközben továbbra is szükség lesz az ügyfél személyes jelenlétére.

A neobankok (egyfajta közvetlen hitelintézet, amely kizárólag online működik) hagyományos fizikai fiókhálózatok nélkül évek óta abba az irányba terelik a magyar ügyfeleket, hogy egy okostelefonnal a kézben mindent el lehet intézni. Nem csoda, hogy ma már ugyanezt várják el az igazi bankoktól is. 

Sőt, kortól függetlenül 10-ből 3 válaszadó azonnal otthagyná a szolgáltatóját, ha az egyik napról a másikra beszüntetné a digitális csatornáit, még akkor is, ha egyébként elégedett a szolgáltatások árával és minőségével.

Az általános fogyasztói elvárás, hogy mindent el lehessen intézni egy okostelefonról, egyre inkább a lakáshitelekre is kiterjed. Jeney Gábor szerint így ez az a pillanat, amikor azoknak a pénzügyi szolgáltatóknak is bele kell vágniuk a digitális fejlesztésekbe, amelyek mindezt eddig halogatták. Mindezt ráadásul olyan gazdasági környezetben kellene megtenniük, amely pillanatnyilag nem éppen a tömeges lakáshitel-felvétel felé hajtja a lakosságot. Megtorpanni ennek ellenére nem szabad! – hívja fel a figyelmet a szakértő.

Hiszen láttunk már hasonlót, nem is olyan régen. A koronavírus-járvány már megtanította az üzleti élet szereplőinek, hogy mi a kifizetődő taktika nehéz időkben: a világjárvány első, lezárásokkal nehezített hullámát digitális fejlesztésekre használók gyakorlatilag a gazdaság minden szegmensében komoly versenyelőnyre tettek szert. Ugyanez a logika érvényesül most is: 

ha a válság hullámai elvonulnak, a visszatérő ügyfeleket a digitális csatornákon minden korábbinál gyorsabban és nagyobb tömegben tudják eljuttatni a szerződéskötésig a bankok – összegzi véleményét Jeney Gábor.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Katona Vanda)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.