Ennyivel drágultak a legnépszerűbb repülőjegyek

Az utazásszervezők szerint ez az év nyugodtabban indult, mint az előző, de a főszezon még messze van. A Repjegy.hu összesítette a VG számára a repülőjegyek árlistáit.

Magyar Nemzet
Forrás: VG2023. 03. 10. 12:43
Ferihegy, Budapest Airport BA
Megközelítőleg négymillió utas fordult meg 2022 nyarán a budapesti repülőtéren Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Késésekről és járattörlésekről, a világjárvány miatt kialakult létszámhiány okozta kaotikus helyzetekről, otthagyott utasokról és elkallódott poggyászokról szóltak a tavalyi hírek a légi közlekedésben. Ez az év békésebben indult, és a foglalási kedvet sem fékezik az emelkedő jegyárak a hazai utazásszervezők tapasztalatai szerint – írja a VG.
Azt még egyelőre nem lehet látni, hogy tényleges forgalomnövekedésről van-e szó, vagy inkább előre hozott keresletről. Abban máris trendforduló körvonalazódik, hogy 

az utolsó pillanatban meghozott döntések helyett az utazók igyekeznek minél előbb foglalni.

 

Mennyivel drágultak a repülőjegyek?

Az átlagos jegyárak negyven-ötven százalékkal magasabbak, mint 2019-ben voltak – összesítette a Repjegy.hu a lap számára az árlistákat. Egyes viszonylatokban jóval átlag feletti, de van, ahol az alatti volt az árváltozás mértéke:

  • Frankfurtba például négy éve átlagosan 57 ezer, most több mint 145 ezer forint az oda-vissza útra szóló repülőjegy budapesti indulással, poggyásszal, de biztosítás nélkül.
  • Zürichbe ugyanez most 177 ezer a korábbi 105 ezer helyett.
  • Rómába repülni most átlagosan csaknem hetvenezer forintos retúrjegyekkel lehet a négy évvel korábbi 38 ezer helyett,
  • Londonba pedig már több mint hatvanezer forint az a repülőjegy, amiért 2019-ben még nem kellett 44 ezret sem fizetni.
  • Jelentősen drágult a Berlinbe szóló jegyek átlagára: 32 ezerről 63,5 ezer forintra.

Horváth Balázs, a Repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Travel Kft. ügyvezetője a VG-nek azt mondta: tavaly háromszor-négyszer annyi utaspanasszal fordultak hozzájuk a repülőtéri kaotikus helyzetek miatt, mint a pandémia előtti években bármikor. Tapasztalataik szerint ez az év nyugodtabban indult, de még messze van a főszezon.

 

Mikor érhetők el újra a járvány előtti eredmények?

Az év eleje óta a repülőgép-járatszámok globálisan visszaépültek a 2019-es volumen 70-75 százalékára, és kevésbé jellemzők a spontán járattörlések. Az utazók jellemzően már nem az utazásnál érzékelik a változásokat, hanem akkor, amikor repülőjegyet keresnek és foglalnak.

Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivője szerint a kiszámíthatóság érdekében egyre több utazó fordul újra utazási irodához, akár csak repülőjegy vásárlása miatt is. Úgy látja, a piaci szereplők bíznak benne, hogy 

a nemzetközi légi közlekedés járatszámai rövidesen megközelítik, vagy akár túl is szárnyalják a 2019-es év adatait.

Borítókép: A Ferihegyi repülőtér (Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.