Komoly fizetéseket kínál a BKV

A fővárosi tömegközlekedési cégnél akkora a sofőrhiány, hogy buszok maradnak ki a menetrendből.

Magyar Nemzet
2023. 03. 29. 15:43
Budapest, 2020. február 8. A 83-as trolibusz áll be a megállóba a VIII. kerületi Harminckettesek terén. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV most minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy megállítsa a sofőrök felmondását. Tizennyolc százalékkal emelte meg a járművezetők fizetését csak az idén, az elmúlt két évben pedig együttesen már 34 százalékos béremelés történt. Mindez azt jelenti, hogy 

a busz- és trolisofőrök átlagos fizetése eléri a havi bruttó 730 ezer forintot, de az állomány 20-25 százaléka ennél is többet, bruttó 850 ezer forintot visz haza. 

A pontos nettó bér sok tényezőtől függ, például a pótlékoktól és a ledolgozott évektől is, de Szedlmajer László kiemelte, hogy nettó bér az 500 ezer forintot biztosan eléri – írja a Világgazdaság.

A járművezetői hiány egyébként nem BKV-specifikus probléma, sújtja egész Európát, sőt Ázsiát is. Európában 2026-ra már több mint százezer sofőr fog hiányozni. Ennek kezelését a külföldi szolgáltatók is komolyan veszik: az osztrák és német fejvadászok 2700–3100 eurós bruttó bért is ígérnek magyar járművezetőknek, hogy osztrák vagy német közlekedési társaságoknak dolgozzanak. Mindez a duplája a BKV-s nettó félmilliós jellemző fizetésnek. A vezérigazgató-helyettes erről azt mondta a Világgazdaság kérdésére, hogy tisztában vannak a különbséggel, de a fővárosnak mint tulajdonos jelenleg ekkora a pénzügyi mozgástere. Megjegyezte, hogy hazai viszonyok között az 500 ezer forintos bér kifejezetten jónak mondható.

 

Akár 100 buszsofőrt azonnal tudna alkalmazni a BKV, akkora a hiány ebben a munkakörben

 – erről a fővárosi tömegközlekedési cég gumikerekes üzletágáért felelős vezérigazgató-helyettese beszélt egy szerdai háttérbeszélgetésen.

Szedlmajer László azt mondta, hogy a BKV busz- és trolivezetőinek átlagéletkora 51 év, ebből fakadóan minden évben sok a nyugdíjazás. Ráadásul tekintélyes az elszívóhatás mind belföldről, mind külföldről, vagyis a fluktuációval is küszködnek. Nemcsak megtartani szeretnék a járművezetőket, hanem újakat is szeretnének magukhoz csábítani. Ez egyelőre nem sikerül valami fényesen: havi szinten 10-15 buszsofőr lép ki a cégtől, ami éves szinten így akár 150 fős létszámkiesést is eredményezhet.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Róka László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.