Menczer Tamás hangsúlyozta: a 40 elektromos meghajtású autóbusz mellett 75 sűrített földgázzal működő jármű is forgalomba állt a Buda környéki agglomerációban.
A modern, légkondicionált buszok károsanyag-kibocsátása és zajterhelése is nulla vagy alacsonyabb, mint a hagyományosaké, és babakocsival, valamint kerekesszékkel is könnyen használhatók.
Az új közlekedési lehetőségek közül Menczer Tamás kiemelte az M1-es autópálya pátyi lehajtója és a pátyi nyugati elkerülőút megépítését. A hatmilliárd forintos beruházás a tervek szerint az év végére befejeződik – mondta.
Ismertette: a budakeszi buszsáv tervezési-engedélyezési szakaszban van, ez az év végére fejeződik be, de a háborús helyzet és az értelmetlen brüsszeli szankciók jelentősen csökkentik annak az esélyét, hogy a kivitelezés a tervezést követően azonnal megkezdődjön.
Menczer Tamás ezt a helyzetet is egy jó példának nevezte arra, hogy miért áll a magyar kormány a béke mellett és a szankciók ellen.
Beszélt még az Esztergom–Budapest vasútvonal fejlesztéséről is, ahol a korábbi három helyett a lakosság kérésére már kilenc, emeletes KISS-motorvonatpár közlekedik.
Kitért a belterületi útfelújítások fontosságára is, tájékoztatása szerint csak Budakeszin az elmúlt időszakban több mint 550 millió forintból 19 utcán újult vagy épült meg mintegy 32 ezer négyzetméternyi útfelület.
Aradszki András, a szomszédos, Pest vármegyei 2-es választókerület KDNP-s országgyűlési képviselője kiemelte: az alternatív meghajtású autóbuszok a fenntartható fejlődést szolgálják.
Emellett, mivel a térségben jelentős az ingázók száma – csak az érdi központú választókerületből 30-35 ezer ember jár Budapestre, Székesfehérvárra vagy Százhalombattára dolgozni –, az új buszok a klímavédelem mellett a környéken élők komfortját is szolgálják majd.