Menczer Tamás ismertette a közlekedés fejlesztésének legújabb részleteit

A Buda környéki régióban a meglévő közlekedési lehetőségek fejlesztése és az újak teremtése is fontos – jelentette ki Menczer Tamás, a térség fideszes országgyűlési képviselője szombaton Budakeszin, a dél-budai agglomerációs elektromos autóbuszok beszerzése és a töltőinfrastruktúra kiépítésének lezárása alkalmából tartott sajtótájékoztatón.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 03. 25. 13:07
MENCZER Tamás
Budapest, 2023. március 1. Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelõs államtitkára, Pest vármegye 2. választókerületének fideszes parlamenti képviselõje beszédet mond hat korszerû gázüzemû autóbusz átadásán a népligeti autóbusz-állomáson 2023. március 1-jén. Az átadón bejelentették, hogy százhatvannégy új, sûrített földgázzal (CNG) üzemelõ autóbusszal bõvült a Volánbusz flottája, ebbõl hetvenöt Budapest vonzáskörzetében áll menetrendbe. MTI/Kovács Tamás Fotó: Kovács Tamás
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Menczer Tamás hangsúlyozta: a 40 elektromos meghajtású autóbusz mellett 75 sűrített földgázzal működő jármű is forgalomba állt a Buda környéki agglomerációban. 

A modern, légkondicionált buszok károsanyag-kibocsátása és zajterhelése is nulla vagy alacsonyabb, mint a hagyományosaké, és babakocsival, valamint kerekesszékkel is könnyen használhatók.

Az új közlekedési lehetőségek közül Menczer Tamás kiemelte az M1-es autópálya pátyi lehajtója és a pátyi nyugati elkerülőút megépítését. A hatmilliárd forintos beruházás a tervek szerint az év végére befejeződik – mondta.

Ismertette: a budakeszi buszsáv tervezési-engedélyezési szakaszban van, ez az év végére fejeződik be, de a háborús helyzet és az értelmetlen brüsszeli szankciók jelentősen csökkentik annak az esélyét, hogy a kivitelezés a tervezést követően azonnal megkezdődjön.

Menczer Tamás ezt a helyzetet is egy jó példának nevezte arra, hogy miért áll a magyar kormány a béke mellett és a szankciók ellen.

Beszélt még az Esztergom–Budapest vasútvonal fejlesztéséről is, ahol a korábbi három helyett a lakosság kérésére már kilenc, emeletes KISS-motorvonatpár közlekedik.

Kitért a belterületi útfelújítások fontosságára is, tájékoztatása szerint csak Budakeszin az elmúlt időszakban több mint 550 millió forintból 19 utcán újult vagy épült meg mintegy 32 ezer négyzetméternyi útfelület.

Aradszki András, a szomszédos, Pest vármegyei 2-es választókerület KDNP-s országgyűlési képviselője kiemelte: az alternatív meghajtású autóbuszok a fenntartható fejlődést szolgálják.

Emellett, mivel a térségben jelentős az ingázók száma – csak az érdi központú választókerületből 30-35 ezer ember jár Budapestre, Székesfehérvárra vagy Százhalombattára dolgozni –, az új buszok a klímavédelem mellett a környéken élők komfortját is szolgálják majd.

Aradszki András a kötöttpályás fejlesztésekről szólva megjegyezte: már gyorsan, pontosan és kellő menetsűrűséggel tudja szállítani a vasút az érdieket, százhalombattaiakat, de akár a székesfehérváriakat is Budapestre. Ez is azt szolgálja, hogy minél kevesebb káros anyag jusson a levegőbe – jegyezte meg.

Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: a dél-budai agglomerációban közlekedő 40 elektromos autóbusz a Zöldbuszprogram első emblematikus projektje.

A flotta a tesztüzemben is bizonyított – mondta, és arra biztatta a lakosságot, hogy minél többen használják ezeket a buszokat a szén-dioxid-mentesebb jövő érdekében.

Kruchina Vince, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a környezetvédelmi célok mellett a költséghatékony üzemeltetést is szolgálják az alternatív meghajtású járművek. Elmondta: mintegy hatezer buszuk évente körülbelül 60 milliárd forint értékű gázolajat fogyaszt el, ezért is fontos a fosszilisenergia-felhasználás csökkentése.

Jelezte: a dél-budai agglomerációban forgalomba állt 40 mellett hat vármegyeszékhelyen további 60 elektromos buszt adnak át. A százdarabos elektromos buszflotta Európában az egyik legnagyobbat jelenti – tette hozzá.

Kruchina Vince arról is beszélt: az új járművekkel az agglomerációban közlekedő Volán-buszok átlagéletkora nem éri el az öt évet.

A Volánbusz Zrt. tájékoztatása szerint a 40 busz beszerzése a Zöldbuszprogram részeként nettó 7,6 milliárd forintból történt, csaknem 80 százalékos vissza nem térítendő támogatással. 

Az elektromos Mercedes-Benz eCitaro típusú járművek Budakeszi felé a 22, a 22A, a 222 és a 188E jelzésű vonalakon, Budaörs és Törökbálint térségében pedig a 40, a 40B, a 40E, a 88, a 88A, a 188E, a 140, a 140A, a 140B, a 240, a 172, a 173 és a 272 jelzésű vonalakon közlekednek.

A Volánbusz Hunyadi úti telephelyén kiépített negyven, 100 kW-os töltőberendezés 3-3,5 óra alatt tölti fel a buszok akkumulátorait, a járművek az időjárási és forgalmi viszonyoktól függően 130-160 kilométeres távot tudnak megtenni.

Az alacsonypadlós, szóló elektromos autóbuszok 28 ülő- és 50 állóhellyel rendelkeznek, és üzembe helyezésük óta már több mint 1,74 millió kilométert tettek meg – áll a Volánbusz Zrt. közleményében.

Borítókép: Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára, Pest vármegye 2. választókerületének fideszes parlamenti képviselője beszédet mond hat korszerű gázüzemű autóbusz átadásán a népligeti autóbusz-állomáson 2023. március 1-jén (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.