Merész kezdeményezést indít az Európai Unió többi tagállami kormányával közösen az európai repülőjáratokra vonatkozó minimálár bevezetése érdekében – jelentette be Clément Beaune, Franciaország közlekedési minisztere. A javaslat célja, hogy csökkentse a légi közlekedés hozzájárulását az éghajlatváltozáshoz, ez pedig azt vetíti előre, hogy az árazás drágulhat.
Befellegzett az olcsó repülőjegyeknek? Az unió nagyot fordítana az eddigi gyakorlaton
A fapadosok nem támogatják.

Ezzel a lépéssel kritikus párbeszédet kíván kezdeményezni a repülőjegyek árának társadalmi és környezeti méltányosságáról – részletezte a miniszter, majd hangsúlyozta, hogy a vita nem a jegyárak tízszeresére emeléséről szól. A lényeg – a miniszter szavai szerint – a rendkívül olcsó viteldíjak miatti ökológiai aggályok kezelése, biztosítva, hogy a légi közlekedés minden jövedelmi csoport számára elérhető maradjon – írja az Euractiv cikke alapján a Portfolio.
Hollandia és Belgium támogatta a koncepciót, azonban a légi közlekedéstől függő szigetországok és az alacsony költségű idegenforgalmi ágazatokból hasznot húzó régiók álláspontjáról egyelőre nincs információ. A légitársaságok természetesen nincsenek elragadtatva az ötlettől, ugyanis a javaslat megzavarhatja az olyan olcsó légitársaságok üzleti modelljét, mint a Ryanair vagy a Wizz Air, amelyek olyakor rendkívüli akciókat vezetnek be.
A szövetségek, így az Airlines for Europe, ellenezték minimálár bevezetését, mondván, hogy az sértené a légitársaságoknak az uniós jog alapján fennálló, az áraik szabad meghatározásához való jogát.
Megjegyzik, hogy az eljárás része lehet az is, hogy a légitársaságok árazási trükkjeit is megfogják, amellyekkel a fogyasztókkal még egyéb pluszterheket is megfizettetnek.
További Gazdaság híreink
Az uniós közlekedési miniszterek informális találkozóján, szeptember 21–22-én Barcelonában vitatják majd meg a tervezetet.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: AFP/Europree)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Soha nem gondolná, hogy melyik ágazatban keresnek többet a nők a férfiaknál
A kereseti rés kisebb-nagyobb ingadozásokkal alapvetően csökkenő trendet követett az elmúlt több mint két évtizedben.

Kiakadtak az uniós agrárszektorban is az EU–Ukrajna társulási megállapodáson
Magyarországra továbbra sem jöhetnek be a meghatározott ukrán termékek.

Több százezer csomag naponta – az ünnepi csúcs hősei: futárok, applikációk, e-kamionok
A DPD Hungary felkészült az év legforgalmasabb időszakára: új depók, elektromos kamionok és digitális fejlesztések segítik a karácsonyi kézbesítést.

Kiderült minden az orszégbérletekről, érdemes megnézni a számokat
A MÁV-csoportnak most nem az a kihívás, hogy tele legyenek a vonatok.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
 - Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
 - Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
 
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Soha nem gondolná, hogy melyik ágazatban keresnek többet a nők a férfiaknál
A kereseti rés kisebb-nagyobb ingadozásokkal alapvetően csökkenő trendet követett az elmúlt több mint két évtizedben.

Kiakadtak az uniós agrárszektorban is az EU–Ukrajna társulási megállapodáson
Magyarországra továbbra sem jöhetnek be a meghatározott ukrán termékek.

Több százezer csomag naponta – az ünnepi csúcs hősei: futárok, applikációk, e-kamionok
A DPD Hungary felkészült az év legforgalmasabb időszakára: új depók, elektromos kamionok és digitális fejlesztések segítik a karácsonyi kézbesítést.

Kiderült minden az orszégbérletekről, érdemes megnézni a számokat
A MÁV-csoportnak most nem az a kihívás, hogy tele legyenek a vonatok.














