Már készül a törvény, ami alapján létrejöhet minden idők legnagyobb magyar üzlete

A légiközlekedési törvény módosítását kezdeményezte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium. Ennek alapján egyre biztosabbnak tűnik, hogy egy állami céghez kerül a Budapest Airport.

2023. 10. 19. 17:40
null
Budapest, 2018. augusztus 31. Lufthansa repülõgép a betonon az egyik állásban. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtér korábbi nevén Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülõtér Magyarország öt nemzetközi repülõtere közül a legnagyobb és legismertebb. Forgalma meghaladja az évi 13 millió utast. MTVA/Bizományosi: Balaton József *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Balaton József
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Törvénytervezet jelent meg a kormányzati honlapon az egyes gazdasági és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról. Ennek előkészítője a Gazdaságfejlesztési Minisztérium. A vonatkozó dokumentumokat társadalmi egyeztetés céljából tették közzé, ennek határideje október 25., addig bárki véleményezheti – hívja fel a figyelmet a Világgazdaság cikke. 

Az előterjesztés rövid tartalmi összefoglalójában három szempont olvasható a módosítás okaként: a felszámolási eljárásokban felmerült gyakorlati tapasztalatok figyelembevétele, adódó jogszabály-módosítási szükséglet, a nemzeti vagyonról és az állami vagyonról szóló törvényt módosító rendelkezéseinek pontosítása, amelyek kiegészítik a vagyongazdálkodási szabályokat, végül a postai szolgáltatásokról szóló törvény egyes rendelkezéseinek pontosítása a jogszabályok közötti koherencia biztosítása érdekében.

Ezek közül első olvasatra mindenképp a második pont tűnik a leglényegesebbnek. Ez ugyanis magában foglalja a légiközlekedési törvény módosítását is, méghozzá úgy, hogy a jogszabályt kiegészíti egy-egy alcímmel és paragrafussal. Összefoglalva arról szól, hogy 

az állam tulajdonában lévő nemzetközi kereskedelmi repülőtér működtetése az állami befolyás alatt álló gazdasági társaságnak átengedhető.

Ha pedig ez megtörténik, akkor erre az állami cégre a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvény rendelkezéseit nem kell alkalmazni.

Ennél több az indoklásban sem szerepel, mindenesetre a Világgazdaság cikke szerint nem nehéz belelátni a változásba, amely a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. állami visszaszerzésének ágyaz meg. Ugyanis az szeptember eleje óta tudható, hogy a kormány vételi ajánlatot tett a cég többségi, állítólag 51 százalékos részére. A konkrét vevő pedig egy állami irányítás alatt álló befektetési társaság lehet. A kisebbségi pakett szakmai befektetőhöz kerülne, a hírek szerint a francia Vinci Airports érdeklődik iránta. Ők meghatározó reptéri üzemeltetők Európában és a régióban is.

Hogy mekkora lehet a vételár, az nem ismert, de a sajtóban előszeretettel használják a négymilliárd eurós, átszámítva mintegy 1500 milliárd forintos összeget.

Ha így is van, fontos tudni, hogy ennek egy jelentős része mintegy 1,5 milliárd eurós hitelátvállalás lenne, vagyis durván hárommilliárd eurót, nagyjából 1155 milliárd forintot kellene kifizetni érte. Ez tulajdonképpen azt jelentené, hogy minden idők legnagyobb üzletére készül a magyar állam. Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter pedig már arról is beszélt, honnan teremthetik elő rá a forrásokat.

Borítókép: A repülőtér megvásárlásával minden idők legnagyobb magyar üzlete jönne létre (Fotó: MTVA/Bizományosi: Balaton József)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.