A Szerencsejáték Zrt. teljes árbevételének húsz százalékát az idén a sorsjegy üzletág adhatja, ami 200-250 milliárd forintos piacot fed le – mondta a vállalat stratégiai igazgatója egy sajtótájékoztatón pénteken Budapesten.
Uszkay-Boiskó Sándor az üzletág teljesítményéről elmondta, hogy a sorsjegyekből származó árbevétel 2022-ről 2023-ra 13 százalékkal, míg 2021-ről 2022-re több mint 17 százalékkal nőtt.
Hozzáfűzte, hogy a 2022-ben tapasztalt nagyobb növekedés a koronavírus-járvánnyal terhelt 2021-es év alacsonyabb bázisából adódik. Ezért bár az adatok lassulást mutatnak, de valójában erőteljes növekedési potenciál van a sorsjegy üzletágban.
Hozzátette, hogy a 2023. évi általános kiskereskedelmi adatokkal szemben a nemzeti lottótársaságnál két számjegyű növekedés van. A szerencsejáték válságtűrő iparág, ugyanis a növekedés nem pusztán az áremelésből fakad, hanem abból is, hogy töretlen és magas a lakosság játszási hajlandósága.
Kiemelte, hogy a 2024-es év kiemelkedő lesz a sorsjegyek termékfejlesztésében. Ugyanis míg korábban évente hét, idén már kilenc alkalommal vezetnek be sorsjegyújdonságot a piacra.
A sorsjegyújdonságok fejlesztésénél mindig megnézik a legutóbb bevezetett új sorsjegyek forgalmi adatait, teljesítményét, de figyelnek a játékosok visszajelzésére és a nemzetközi trendekre is – mondta Uszkay-Boiskó Sándor.
Elmondása szerint jelenleg Magyarországon a 18 évnél idősebb vásárlók a papír alapú sorsjegyeknél hét állandó és három, időszakosan (karácsony, újév és április–május környékén) megjelenő termékcsaládból és a folyamatosan piacra kerülő sorsjegyújdonságokból választhatnak. A sorsjegyek ára háromszáz és 3500 forint között változik, az eladott sorsjegymennyiség 75 százaléka a háromszáz forint feletti árkategóriából kerül ki.
A Szerencsejáték Zrt. stratégiai igazgatója elmondta, hogy a felnőtt magyar lakosság jellemzően szakaszosan – havonta legalább egy vagy többszöri alkalommal – vásárol sorsjegyet. A vásárlók 56 százaléka helyben dönt, ami azt mutatja, hogy impulzusvásárlásról van szó, amelyben meghatározó a termék ára, az azon elérhető nyerési esély és a megszokás.
A vásárlók saját bevallásuk szerint havonta ötezer forintot költenek sorsjegyre, döntő többségüknél a kézezer forintos árkategória jelenti a plafont. Ugyanakkor láthatólag van igény az ennél drágább árkategóriájú sorsjegyekre is
– fogalmazott Uszkay-Boiskó Sándor.
A Szerencsejáték Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a cég 2022-ben 821 milliárd forint szerencsejátékokból származó árbevételt és 25,9 milliárd forint adózott eredményt ért el. Az előző évhez képest az árbevétel 17,2 százalékkal, a nyereményekkel csökkentett tiszta játékbevétel 12,4 százalékkal emelkedett.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)