Tízéves útfejlesztési programot kezd meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) – mondta a héten adott interjújában Németh Tamás, a cég vezérigazgatója a Világgazdaságnak. Folytatják a tavaly megkezdett szintre hozást. Eddig 3,6 millió négyzetméteren cserélék a régi, tönkrement burkolatot új aszfaltra, ami az összes útszakasz 19 százaléka – ismertette. Az idei terv 3,9 millió négyzetméter. A legnagyobb felújítások az M3-at és az M7-et érintik majd, de lesz az M30-on, M35-ön, M70-en, M15-ön, lényegében mindenhol.

Fotó: Fejér Megyei Hírlap/Nagy Norbert
Arra a kérdésre, mikor fejeződhet be az M1-es bővítése és mi következik utána, azt mondta, 2029-ig végeznek az M1-es első ütemének bővítésével, az M7-esen 2027-ben megkezdik a munkát, Szabadbattyánig bővülhet a sztráda. Az utolsó bővítés pedig az M3-asé Gyöngyösig, ami 2031-ben veszi kezdetét és 2034-ben adják át a forgalomnak. Ezekkel lényegében tízéves útfejlesztési ciklus zajlik.
Új szakaszok is épülnek, Az M200 (korábbi M81) építését „már látjuk”, amely Komáromtól Sárbogárdig tart. Ennek építése 2027 és 2030 között indul. Szintén a fejlesztések része az M8-as Sárbogárdtól Kecskemétig tartó szakasza amely, ha elkészül, döntően befolyásolhatja az M0-s terheltségét. Ugyanebben az időszakban elkészül az M4-es még hiányzó, Kisújszállás és Berettyóújfalu közötti része. Az M3-as is eléri az országhatárt.
Ilyet is rég láttunk: az Európai Bizottság megvédte Magyarországot
Azt követően, hogy az Európai Parlament perrel fenyegette az Európai Bizottságot a Magyarországnak járó uniós források részleges feloldása miatt, a bizottság kiállt hazánk mellett. A testület egyik szóvivője közölte, hogy Magyarország teljesítette az elvárásokat, így nem volt akadálya a pénzek felszabadításának. A bizottság úgy véli, hogy az uniós joggal teljes összhangban járt el, és meg fogja védeni döntését az uniós bíróságok előtt. E számunkra kedvező döntés nyomán érkezhettek uniós források Magyarországra.
Versenyfelügyeleti eljárás indul a Temuval szemben
Nem létező kedvezményeket, pszichés nyomásgyakorlást és félrevezető zöldüzeneteket is alkalmazhat az online piactér – közölte a Gazdasági Versenyhivatal a héten. A GVH egyúttal bejelentette, versenyfelügyeleti eljárást indít a Temu ellen. A megtévesztések között szerepel például a 95 százalékos leértékelés, de a nyomásgyakorlás eszközeit is érdemes megemlíteni: „már csak négy maradt”, „majdnem elfogyott”, „megvásárolva egy perccel ezelőtt” „Siessen! Több mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”, „Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”, „A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”. Ez a gyakorlat egyébként a Temu szlogenjével „Társadalmilag felelősségteljes – Jót tenni a világgal” sincs összhangban.