A Reuters nyilvános vállalati adatok alapján készít rendszeres elemzést arról, hogy mibe kerül a külföldi vállalatok exodusa, ami a háború kirobbanása után kezdődött, de az idő előrehaladtával egyre nehezebbé és költségesebbé válik az érintett vállalatok számára. Moszkva jelenleg nem hagyja kivinni a profitot az országból, legalább ötvenszázalékos árengedményt követel a külföldi eszközök eladásakor, folyamatosan szigorítja a piaca elhagyásához előírt követelményeket, gyakran már egyrubeles névleges eladási árat is elfogad.
Idén eddig a Shell, a Polymetal International angol–orosz bányászati vállalat és a Hollandiában bejegyzett multinacionális informatikai cég, a Yandex vált meg oroszországi eszközeitől, összesen közel tízmilliárd dollár értékben – és kilencvenszázalékos árengedménnyel. A múlt héten a Danone közölte, hogy megkapta a hatósági engedélyeket oroszországi eszközeinek eladására, összesen 1,3 milliárd dolláros veszteséget vállalva – emlékeztetett cikkében a Világgazdaság.
A Yale School of Management összesítése szerint mintegy ezer külföldi cég távozott Oroszországból, több száz azonban még mindig működik vagy csak felfüggesztette a tevékenységét, például a francia Auchan és Benetton, a Mondelez amerikai édességgyártó, a PepsiCo, a Nestlé, az Unilever és a fogyasztási cikkeket gyártó brit Reckitt.