Márciusban a DataHouse adatai szerint 8573 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez (9717) képest csaknem 12 százalékos visszaesést jelent.
– Trendszerű visszaesésről nem beszélhetünk, mivel az előző hónapokban átlag felett regisztráltak behozott személyautókat, de a mostani adat is azt erősíti meg, hogy az import mértéke immár több mint egy éve képtelen elmozdulni a havi kilencezres darabszám közeléből – magyarázta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Jelezte: a márciusi csökkenés is megerősíti azt a korábbi előrejelzésüket, hogy néhány százaléknál nagyobb mértékben idén sem fog felfelé mozdulni a behozott autók mennyisége.
A stagnálás oka az, hogy miközben a romló reáljövedelmek miatt tavaly visszaesett, és csak lassan éled újra a hazai kereslet, a nyugati piacokon a pandémiát követő időszakban jelentősen megemelkedett a használt autók átlagára. Az elmúlt hetekben tapasztalt, csaknem négyszáz forint/eurós szintig romló forintárfolyam további pluszterhet jelentett a vásárlóknak. A kereslet a reálbérek újbóli növekedésével idén már élénkülhet, és főleg az év második felétől lehet arra számítani, hogy többen választanak majd ismét a külföldi használt autók kínálatából.
A behozott használt autók között a legnépszerűbb márka továbbra is a Volkswagen 12,8 százalékos részesedéssel, melyet az év eleji kis megingást követően ismét az Opel követ, hajszálnyival előzve a Fordot. A negyedik helyet az Audi tartja, az ötödik helyen azonban most a BMW áll, átvéve az immár őt követő Mercedes tavalyi pozícióját.
A használtautó-import mennyisége az idei első negyedévben összesen 27 214 volt, ami közel kettő százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában regisztrált 26 704-es értéket. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma már 31 669 volt, ami több mint hét százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 29 537-es mennyiséget.