Semleges fogadtatásban részesült a Netflix második negyedéves gyorsjelentése, amely – noha erős számokat tartalmazott – a benne foglalt kilátásokkal nem kápráztatta el a befektetőket. Ami tény, a Netflix tovább növelte előnyét a streamingversenytársaival, így a Disney+-szal és a MAX-szal szemben, miközben emelte az éves árbevételére és a profitmarzsára vonatkozó várakozásait – ám nem olyan mértékben, ahogy azt a piac látni szerette volna. Ennek megfelelően a részvényárfolyam a gyorsjelentés csütörtök esti közzétételét követő elektronikus kereskedésben 0,2 százalékkal csökkent, meg sem közelítette a 2021 novemberében, 690 dolláron felállított történelmi rekordot – írja a Világgazdaság.
Ugyan a Netflix felülmúlta az előfizetői tábor második negyedéves bővüléséről szóló előzetes elemzői becsléseket, s a cég a Wall Street 4,87 millió új ügyfelet vizionáló konszenzusát lepipálva, 8,05 millió új előfizetőt jelentett, a piac mégsem maradéktalanul elégedett, írja a lap. A folyó negyedévre vonatkozó, 5,18 milliós elemzői várakozással szemben uegyanis a globális piacvezető streamszolgáltató csak annyit közölt, hogy illuzórikus a tavalyi 8,76 milliós bővüléshez mérni az állomány növekedését a július–szeptemberi időszakban. A fetisizált előfizetői számok és várakozások árfolyamrángató hatásának kivédésére a Netflix korábban úgy döntött, hogy a következő üzleti évtől kezdve ezeket a számokat nem közli, csatlakozva ezzel az Apple-hez, amely az iPhone-eladásokkal zsonglőrködő befektetők lecsillapítása érdekében döntött úgy pár éve, hogy az értékesítési darabszámokat nem hozza nyilvánosságra.
A Netflix 8,05 millió új előfizetőjéből Ázsia adta a legtöbbet, 2,8 milliót, a negyedévet a cég egészen pontosan 277,64 millió előfizetővel zárta.
A vállalat jelszómegosztás elleni fellépése és a reklámokkal kiegészített, alacsonyabb árú előfizetői csomag bevezetése kifehérítette az állományt, de a tavalyi negyedik negyedévet jellemző 13,1 milliós, majd az első trimeszter 9,3 milliós bővülését követő 8,05 milliós plusz már a leszálló ág a Netflix számára. Ugyanakkor az eredményeket ismertető videóinterjúban a cégvezetés jelezte, hogy bőven van még növekedési potenciál a streamingben, hiszen becslések szerint
globálisan még mindig 500 millió olyan okostévével rendelkező háztartás van, amely nézi ugyan, de nem fizet a Netflixért.
Számukra előbb-utóbb véget ér az édes élet, ahogy például a legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban is nagyobb részesedéshez juthat a streaming a kábéltévézéshez képest – írja a Bloomberg.
A Netflix számára a legközvetlenebb lehetőség a reklámozásban rejlik: havonta több mint 40 millióan használják a vállalat hirdetésekkel telezsúfolt előfizetői csomagját. A menedzsment arra számít, hogy jövőre már tetemes számú előfizetőt hozhat fel az ingyenesről a hirdetési szintre, de ebbe több energiát kell belefektetniük, hogy pénzt is lássanak belőle.
A tárgyidőszakban a Netflix gyorsjelentése szerint a nyereség 2,15 milliárd dollár volt, 44 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és 3 százalékkal haladva meg az elemzői konszenzust. Hajszállal, de ugyanez mondható el a negyedéves bevételről, amely 9,56 milliárd dolláros értékével 17 százalékos éves növekedést mutat.
A Netflix fennállása második legjobb pénzügyi fél évén van túl, ennél jobban csak a pandémia idején teljesített.
A vállalat az elmúlt negyedévben számos nagy sikert ért el, ilyenek többek között
- a Bridgerton új évada,
- a Baby Reindeer című meglepetéssiker
- és a Párizs alatt című francia film.
Ezek hozzájárultak ahhoz, hogy a Netflix részesedése a teljes tévénézésből az Egyesült Államokban 8 százalék fölé növekedjen júniusban, ami a Nielsen adatai szerint több mint a duplája bármely más fizetős streamingszolgáltatásnak.