Július hatodika óta minden új autóba kötelezően beépítenek összesen kilenc biztonsági rendszert, amelyek közös jellemzője, hogy ha valami nincs rendben, jelez a vezetőnek, általában kellemetlen sípolással. A Közlekedésbiztonság azt írja, az autósok egy része az indulás előtti perceket arra fordítja, hogy kiiktassa, de legalább lenémítsa az idegtépően sípoló elektronikus segítőket.
Megőrülnek a sofőrök ezektől az új kiegészítőktől az autóban
Nincs mit tenni, kötelező.

Hozzáfűzik, a gyártók eltérő módon teszik lehetővé a segédeszközök letiltását. Van, ahol a menü legmélyéből kell kihalászni és némítani egyenként a rendszereket, más márkák a műszerfalra tesznek egy gombot, amellyel lehet némítani a segédet. Az Európai Unió előírása szerint ugyanis az eszközök kikapcsolhatók kell hogy legyenek, de minden újraindításkor élesedniük kell, ami azt jelenti, hogy nem lehet egy mozdulattal örökre megszabadulni ezektől a rendszerektől.
További Gazdaság híreink
A kilenc kötelező biztonsági rendszer, amelyektől július óta nem lehet megszabadulni:
- intelligens sebességszabályozó;
- indításgátló alkoholszonda beszerelését lehetővé tevő interfész;
- a járművezető fáradékonyságát és figyelmét érzékelő figyelmeztető rendszer;
- a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszer;
- tolatást segítő rendszer;
- eseményadat-rögzítő;
- fejlett vészfékező rendszerek, amelyek képesek az előttük haladó gépjárművek és veszélyeztetett úthasználók észlelésére, valamint vészfékjelzésre;
- veszélyhelyzetben működésbe lépő, sávtartást segítő rendszer;
- a veszélyeztetett úthasználók ütközéskori sérüléseinek mérséklésére alkalmas, frontális védelmi zóna.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Nagy Márton: Töretlen a nemzetközi befektetői bizalom Magyarország iránt
Hazánk több mint háromszoros túljegyzés mellett négymilliárd dollár értékben bocsátott ki sikeresen dollárkötvényt.

Kisebb baj esetén is a díj tízszeresét hagyhatjuk ott nyaraláskor, ha nincs utasbiztosításunk
Ki milyen utazási biztosítást kössön, mire figyeljen?

Német szupervonatokat gyárthatnak Magyarországon
Egyezségre törekszik a Talgo.

NGM: 155,61 milliárd forint keretösszegű vállalkozói program nyílt meg hétfőn
Versenyképességet erősítő beruházásokat támogatnak.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en

Ezen a középiskolai kvízen felnőttek is elvéreznek – Ön hány kérdésre tudja a választ?

Megérkezett Irán válasza: Ali Khamanei tett súlyos bejelentést

Dolgozó árulta el: hatalmas veszélyt rejtenek az éjszakák egy óceánjáró hajón

Németország lélegzet-visszafojtva figyeli: leáll a termelés a világhírű Volkswagen-gyárban – a dolgozók a Lamborghininek rimánkodnak, hogy mentse meg

Dobó Ágiék 500 négyzetméteres luxusvillába költöztek Costa Ricán: Ez ám a fényűzés!

Ijesztő üzenetet küldtek a toronynak a Boeing 787-es pilótái, így jutottak át az iráni rakéták az izraeli pajzson – heti összefoglaló

Őrsi Gergely véletlenül megalázta Koncz Zsuzsát

Mit főzzek ma? 11 szuper recept a nyári szünet első hétvégéjére

Takács Péter kiütéssel győzte le Magyar Péter emberét

Magyar Péter akkora lyukra futott, hogy rögtön bele is zuhant

Aggasztó jelek a klub-vb-n, veszélyben a 2026-os világbajnokság is

Magyar Péterék veszélyeztették a betegek biztonságát Szentesen
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Nagy Márton: Töretlen a nemzetközi befektetői bizalom Magyarország iránt
Hazánk több mint háromszoros túljegyzés mellett négymilliárd dollár értékben bocsátott ki sikeresen dollárkötvényt.

Kisebb baj esetén is a díj tízszeresét hagyhatjuk ott nyaraláskor, ha nincs utasbiztosításunk
Ki milyen utazási biztosítást kössön, mire figyeljen?

Német szupervonatokat gyárthatnak Magyarországon
Egyezségre törekszik a Talgo.

NGM: 155,61 milliárd forint keretösszegű vállalkozói program nyílt meg hétfőn
Versenyképességet erősítő beruházásokat támogatnak.