Július hatodika óta minden új autóba kötelezően beépítenek összesen kilenc biztonsági rendszert, amelyek közös jellemzője, hogy ha valami nincs rendben, jelez a vezetőnek, általában kellemetlen sípolással. A Közlekedésbiztonság azt írja, az autósok egy része az indulás előtti perceket arra fordítja, hogy kiiktassa, de legalább lenémítsa az idegtépően sípoló elektronikus segítőket.
Megőrülnek a sofőrök ezektől az új kiegészítőktől az autóban
Nincs mit tenni, kötelező.

Hozzáfűzik, a gyártók eltérő módon teszik lehetővé a segédeszközök letiltását. Van, ahol a menü legmélyéből kell kihalászni és némítani egyenként a rendszereket, más márkák a műszerfalra tesznek egy gombot, amellyel lehet némítani a segédet. Az Európai Unió előírása szerint ugyanis az eszközök kikapcsolhatók kell hogy legyenek, de minden újraindításkor élesedniük kell, ami azt jelenti, hogy nem lehet egy mozdulattal örökre megszabadulni ezektől a rendszerektől.
További Gazdaság híreink
A kilenc kötelező biztonsági rendszer, amelyektől július óta nem lehet megszabadulni:
- intelligens sebességszabályozó;
- indításgátló alkoholszonda beszerelését lehetővé tevő interfész;
- a járművezető fáradékonyságát és figyelmét érzékelő figyelmeztető rendszer;
- a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszer;
- tolatást segítő rendszer;
- eseményadat-rögzítő;
- fejlett vészfékező rendszerek, amelyek képesek az előttük haladó gépjárművek és veszélyeztetett úthasználók észlelésére, valamint vészfékjelzésre;
- veszélyhelyzetben működésbe lépő, sávtartást segítő rendszer;
- a veszélyeztetett úthasználók ütközéskori sérüléseinek mérséklésére alkalmas, frontális védelmi zóna.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
A Janaf vezetőivel tárgyalt a Mol
A magyar olajtársaság álláspontja nem változott: a régió ellátásbiztonságához legalább két, nagy teljesítményű és versenyképes árakon dolgozó kőolajvezetékre van szükség.

Vissza az irodába vagy győzött a home office?
Átfogó kutatás készült a magyarországi irodai dolgozók munkahelyi környezetéről.

Magyarország még vonzóbb beruházási helyszín lesz – Szijjártó Péter elmondta, hogy miért
Már az ötven főt foglalkoztató vállalatok kutatással, fejlesztéssel foglalkozó beruházásaihoz is adnak támogatást.

Rekordösszeg kutatás-fejlesztésre – Európa innovációs élmezőnye a cél
A kormány az elmúlt tíz évben 71 kutatás-fejlesztési beruházáshoz nyújtott támogatást, összesen 374 milliárd forintos értékben.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
A Janaf vezetőivel tárgyalt a Mol
A magyar olajtársaság álláspontja nem változott: a régió ellátásbiztonságához legalább két, nagy teljesítményű és versenyképes árakon dolgozó kőolajvezetékre van szükség.

Vissza az irodába vagy győzött a home office?
Átfogó kutatás készült a magyarországi irodai dolgozók munkahelyi környezetéről.

Magyarország még vonzóbb beruházási helyszín lesz – Szijjártó Péter elmondta, hogy miért
Már az ötven főt foglalkoztató vállalatok kutatással, fejlesztéssel foglalkozó beruházásaihoz is adnak támogatást.

Rekordösszeg kutatás-fejlesztésre – Európa innovációs élmezőnye a cél
A kormány az elmúlt tíz évben 71 kutatás-fejlesztési beruházáshoz nyújtott támogatást, összesen 374 milliárd forintos értékben.