Július hatodika óta minden új autóba kötelezően beépítenek összesen kilenc biztonsági rendszert, amelyek közös jellemzője, hogy ha valami nincs rendben, jelez a vezetőnek, általában kellemetlen sípolással. A Közlekedésbiztonság azt írja, az autósok egy része az indulás előtti perceket arra fordítja, hogy kiiktassa, de legalább lenémítsa az idegtépően sípoló elektronikus segítőket.
Megőrülnek a sofőrök ezektől az új kiegészítőktől az autóban
Nincs mit tenni, kötelező.

Hozzáfűzik, a gyártók eltérő módon teszik lehetővé a segédeszközök letiltását. Van, ahol a menü legmélyéből kell kihalászni és némítani egyenként a rendszereket, más márkák a műszerfalra tesznek egy gombot, amellyel lehet némítani a segédet. Az Európai Unió előírása szerint ugyanis az eszközök kikapcsolhatók kell hogy legyenek, de minden újraindításkor élesedniük kell, ami azt jelenti, hogy nem lehet egy mozdulattal örökre megszabadulni ezektől a rendszerektől.
További Gazdaság híreink
A kilenc kötelező biztonsági rendszer, amelyektől július óta nem lehet megszabadulni:
- intelligens sebességszabályozó;
- indításgátló alkoholszonda beszerelését lehetővé tevő interfész;
- a járművezető fáradékonyságát és figyelmét érzékelő figyelmeztető rendszer;
- a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszer;
- tolatást segítő rendszer;
- eseményadat-rögzítő;
- fejlett vészfékező rendszerek, amelyek képesek az előttük haladó gépjárművek és veszélyeztetett úthasználók észlelésére, valamint vészfékjelzésre;
- veszélyhelyzetben működésbe lépő, sávtartást segítő rendszer;
- a veszélyeztetett úthasználók ütközéskori sérüléseinek mérséklésére alkalmas, frontális védelmi zóna.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Két évet ad magának a Wizz Air vezére, hogy fellendítse a céget
A jelenlegi 26-ról akár 30 százalék fölé növelné a diszkont-légitársaság piaci részesedését a kelet-közép-európai régióban a következő öt-hat év során Váradi József.

A biztonság az első, de a látvány sem utolsó – kulisszatitkok a Szent István-napi tűzijátékról
Több tízezer pirotechnikai effekttel készülnek a szervezők.

Így nyírta ki anno a baloldal a Fidesz otthonteremtési programját
Elszabaduló törlesztőrészleteket hoztak és több százezer családot tettek földönfutóvá Gyurcsány Ferenc kormányának intézkedései.

Naperőművel fedezi áramfelhasználása egy részét a BMW Debrecenben
Jövő tavasztól már áramot is termel az új erőmű.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Két évet ad magának a Wizz Air vezére, hogy fellendítse a céget
A jelenlegi 26-ról akár 30 százalék fölé növelné a diszkont-légitársaság piaci részesedését a kelet-közép-európai régióban a következő öt-hat év során Váradi József.

A biztonság az első, de a látvány sem utolsó – kulisszatitkok a Szent István-napi tűzijátékról
Több tízezer pirotechnikai effekttel készülnek a szervezők.

Így nyírta ki anno a baloldal a Fidesz otthonteremtési programját
Elszabaduló törlesztőrészleteket hoztak és több százezer családot tettek földönfutóvá Gyurcsány Ferenc kormányának intézkedései.

Naperőművel fedezi áramfelhasználása egy részét a BMW Debrecenben
Jövő tavasztól már áramot is termel az új erőmű.