Július hatodika óta minden új autóba kötelezően beépítenek összesen kilenc biztonsági rendszert, amelyek közös jellemzője, hogy ha valami nincs rendben, jelez a vezetőnek, általában kellemetlen sípolással. A Közlekedésbiztonság azt írja, az autósok egy része az indulás előtti perceket arra fordítja, hogy kiiktassa, de legalább lenémítsa az idegtépően sípoló elektronikus segítőket.
Megőrülnek a sofőrök ezektől az új kiegészítőktől az autóban
Nincs mit tenni, kötelező.
Hozzáfűzik, a gyártók eltérő módon teszik lehetővé a segédeszközök letiltását. Van, ahol a menü legmélyéből kell kihalászni és némítani egyenként a rendszereket, más márkák a műszerfalra tesznek egy gombot, amellyel lehet némítani a segédet. Az Európai Unió előírása szerint ugyanis az eszközök kikapcsolhatók kell hogy legyenek, de minden újraindításkor élesedniük kell, ami azt jelenti, hogy nem lehet egy mozdulattal örökre megszabadulni ezektől a rendszerektől.
További Gazdaság híreink
A kilenc kötelező biztonsági rendszer, amelyektől július óta nem lehet megszabadulni:
- intelligens sebességszabályozó;
- indításgátló alkoholszonda beszerelését lehetővé tevő interfész;
- a járművezető fáradékonyságát és figyelmét érzékelő figyelmeztető rendszer;
- a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszer;
- tolatást segítő rendszer;
- eseményadat-rögzítő;
- fejlett vészfékező rendszerek, amelyek képesek az előttük haladó gépjárművek és veszélyeztetett úthasználók észlelésére, valamint vészfékjelzésre;
- veszélyhelyzetben működésbe lépő, sávtartást segítő rendszer;
- a veszélyeztetett úthasználók ütközéskori sérüléseinek mérséklésére alkalmas, frontális védelmi zóna.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezÚj előrejelzés érkezett a magyar gazdaságról
Az MBH Bank elemzői 2026-ra már 3,8 százalékos GDP-bővüléssel számolnak.
A futásteljesítménnyel trükköznek leginkább a használtautó-piacon
Magyarországon az autók 5,4 százalékánál manipulálták a kilométerórát.
Az inflációt követte a casco-díjak emelkedése
A szerződők 20 százaléka 8 évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást a harmadik negyedévben.
Megérkeztek az augusztusi építőipari adatok
Az év első nyolc hónapjában némi bővülést tudott felmutatni a szektor.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Napi balfék: Magyar Péterék közleményt adtak ki
Csoportos rablásért ült börtönben Magyar Péter testőre
"Még szerencse, hogy én nem dőltem be" – Hamisított koncertjegyeket árult egy csaló
Szórakozóhelyeken, koncerteken sőt, esküvőkön is feltűnnek az embervadászok + videó
Gyászol Barta Sylvia
Iszlamisták gyűltek össze vasárnap este Hamburgban, hogy követeljék a saría bevezetését Németországban + videó
Marco Rossi kegyvesztett csatára búcsúzik, bosszút állhat a vele kiszúró belgákon
Megdöbbentő titkot leplezett le az öccse Michael Schumacherről
Hosszú Katinka férje páros lábbal beleszállt a volt szövetségi kapitányba
Túl optimisták voltak a bosnyákok, Szoboszlai elintézte a sárkányokat
Újra gyorsan terjed a koronavírus, megjelent az új változat
Fodor Gábor nagyon keményen kiosztotta Ursula von der Leyent
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezÚj előrejelzés érkezett a magyar gazdaságról
Az MBH Bank elemzői 2026-ra már 3,8 százalékos GDP-bővüléssel számolnak.
A futásteljesítménnyel trükköznek leginkább a használtautó-piacon
Magyarországon az autók 5,4 százalékánál manipulálták a kilométerórát.
Az inflációt követte a casco-díjak emelkedése
A szerződők 20 százaléka 8 évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást a harmadik negyedévben.
Megérkeztek az augusztusi építőipari adatok
Az év első nyolc hónapjában némi bővülést tudott felmutatni a szektor.