– Az Európai Unió járműipari kreditrendszere iskolapéldája annak, hogy hogyan ne védjük a klímát – hívta fel a figyelmet a történésekre közösségi oldalán Hortay Olivér. Jelezte: az intézkedés lényege, hogy az autógyártók minden évben bemutatják, hogy az unióban eladott járműveik összesített károsanyag-kibocsátása nem ér el egy adott szintet. Ezt a határértéket Brüsszel folyamatosan és drasztikusan csökkenti, így az elvárás már most is csak nagyarányú elektromosautó-értékesítéssel lehetséges.
– Az e-autók piaca azonban gyengélkedik, ráadásul a meglévő keresletet is egyre nagyobb arányban a Tesla, a BYD és más nem európai cégek elégítik ki – ismertette az üzletágvezető.
Hortay Olivér kiemelte: a hagyományos kategóriákban piacvezető uniós gyártók – mint a Volkswagen vagy a Mercedes – tehát csak úgy tudják teljesíteni a szabályt, ha kibocsátási krediteket vásárolnak az amerikai és kínai versenytársaiktól. Itt nem ki összegekről van szó. A Tesla például tavaly több milliárd dollárt keresett a kreditek értékesítésén.
– Ha tehát az Európai Unió tényleg védeni szeretné saját vállalatait, nem vámokat kellene bevezetnie, hanem eltörölni azokat a mesterséges pénzszivattyúkat, amelyek kivéreztetik a helyi gyártókat – tette hozzá Hortay Olivér.