Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi átadásán a nemzetgazdasági miniszter, aki hangsúlyozta, hogy a minisztérium, a HungarControl és a repülőtér mindent megtesz a nyári időszak gördülékeny kezelése érdekében.

Nagy Márton úgy fogalmazott: a HungaroControl Zrt. nagyon sikeres cég, és a nyolcmilliárd forint összértékű egyedülálló fejlesztés eddig példátlan megoldást tesz lehetővé.
A légiforgalmi szolgáltatásokat nyújtó vállalat közleménye szerint a moduláris integrált remote toronyirányítási rendszer (mirTWR) nemcsak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér biztonságos és hatékony működését támogatja, hanem a jövőben további – akár kisebb vidéki – repülőterek kiszolgálására is alkalmassá tehető.
A miniszter közölte, a magyar gazdaság lassan magára talál: idén 2,5, jövőre pedig 4,1 százalékos növekedés várható, amiben az évről évre csúcsot döntő turizmusnak jelentős szerepe van.
Ezen belül példaként említette a repülővel érkező üzleti és turisztikai vendégek számának, valamint a teherforgalomnak a bővülését is.
Ismertette, a repülőtéren tavaly 17,6 millió utas fordult meg, hárommillióval több, mint egy évvel korábban, míg a repülőtéren kezelt áru mennyisége 50 százalékkal, 300 ezer tonnára emelkedett.
A miniszter szerint a következő elvárás, a 20 milliós utaslétszám elérése, a korábban várt 2030 előtt bekövetkezhet, ezért van szükség a Liszt Ferenc repülőtér 3-ik termináljának felépítésére, amelynek alapkövét Nagy Márton szerint még az idén leteszik. A további hazai repterek fejlesztése is napirenden van, azok is sorra kerülnek – ígérte a miniszter.
A kapacitásokat úgy kell kiépíteni, hogy az ne legyen akadálya a bővülésnek. Ebben a tekintetben a gazdasági miniszter szerint a HungaroControl tudatosan építkezik, tíz év alatt mintegy százmilliárd forint volumenű beruházást kívánnak még végrehajtani.
Turi Ferenc, a HungaroControl vezérigazgatója elmondta, a most átadott fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely megszerzi azt a képességet, hogy helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát. Hozzátette, a rendszer alkalmas egy jelentős, Budapest Airport méretű repülőtér teljes forgalmának távoli irányítására.
Közölte, a beruházás azért is jelentős, mert garantálja a működési folytonosságukat, ugyanis tartalékrendszerként is üzemel.