Idén is jócskán kihasználták a magyarok az előfoglalási időszakot, a március végével zárult periódus alatt a jelentős árendgedmények hatására a külföldi nyaralást tervezők jó része már le is foglalta az útját – jelezte a Világgazdaság megkeresésére Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője.
A szervezett utaztatás a Covid-időszak óta töretlenül népszerű, az utazási irodák által nyújtott biztonságot és a kényelmet sokan hajlandók megfizetni. A jó ár-érték arányú utazási csomagok jellemzően tartalmazzák a charter repülőjárattal történő utazást, a szállást a választott kategóriájú szálláshelyen, gyakran teljes vagy all inculsive ellátással, a helyszíni repülőtéri transzfert, valamint gyakran az utazásszervező magyarul beszélő kinti telepített idegenvezetője által nyújtott asszisztenciát, utóbbit a fakultatív programok idejére is.
A tengerparti nyaralások (nyaralócsomagok) vonatkozásában szép előfoglalási időszakot zártak 2025 elején az utazási irodák, de változatlanul népszerűek a tavaszi és az őszi kulturális körutazások, a csoportos városlátogatások, valamint az egyéni és csoportos tengeri hajóutak.
Számos előnye van tehát az előfoglalásnak, míg azoknak, akik a last minute utakat célozzák meg, esetenként komoly kompromisszumokat is kell kötniük.
Már most is kevés van hátra a főszezon kezdetéig, a szabad szobák és a foglalható helyek a meghirdetett csoportokban egyre fogynak, a szokásosat keresik, vagyis a tengerpartokat.
Örökzöld sláger a törökországi és a görögországi tengerparti nyaralás, össz ár-érték arányban pedig inkább Törökország a nyerő a kiszámítható és mindent magában foglaló all inclusive csomagok miatt.
Idén 300-400 ezer forintos fejenkénti indulóköltséggel lehet számolni az egyhetes, repülős, tengerparti szállodás, valamilyen ellátást tartalmazó csomagárakat nyári csúcsidőszakra, azaz július-augusztusra. Az árat azonban nagyban meghatározza a helyszín és a szálláskategória.
Változatlanul kedveltek az olasz és a spanyol nyaralóhelyek, a túlturizmusról szóló hírek sem hatnak riasztóan a Kanári-szigetek esetében, ahol híresen kellemes a klíma és remek az ellátás.
Sebesen ível fel a szervezett utazások egén Mallorca csillaga, amely egyre népszerűbb, de még nem éri el törökországi és a görögországi utak keresettségét.
Ciprus, Egyiptom és Bulgária, valamint idén Albánia is a kedvelt helyek között forog a magyar utazási piacon, no és persze Horvátország, ahová hagyományosan nagyon sokan magyar utazik, de oda többnyire egyénileg.
Kitér a cikk a költségekre is: a nyaralások ára átlagosan öt-tíz százalékkal drágult tavalyhoz képest.
Három úti cél népszerűsége kiugró a magyar utazók körében tavalyhoz képest, ezek
- Málta,
- Bulgária és
- Horvátország.
A teljes cikk a Világgazdaság oldalán olvasható.