Az elmúlt évek tapasztalatai alapján nyáron jócskán megszaporodnak a panaszok. Hogy megelőzzük az átveréseket, nem árt résen lennünk. Íme néhány fogyasztóvédelmi tipp a gondtalan nyaraláshoz:
- Mielőtt vásárolnánk vagy foglalnánk, nézzünk utána a szolgáltatónak! Olvassuk el mások véleményeit, értékeléseit, különösen, ha nagyobb összeget költenénk! Mindig kezeljük fenntartásokkal, ha az értékeléseknél kizárólag tökéletesen elégedett visszajelzések vannak!
- Étel és ital rendelése előtt mindig ellenőrizzük az árakat! Ami ki van írva, azt ki is kell fizetni, még akkor is, ha elsőre nagyon drágának tűnik.
- Kizárólag hivatalos, engedéllyel működő árustól vásároljunk ételt és italt is!
- Szállásfoglalás esetén kérjünk írásos visszaigazolást, és ismerjük meg a lemondási feltételeket, fogyasztói jogainkat is!
- Taxizásnál csak megbízható társaságot válasszunk! Applikációból rendelni amellett, hogy kényelmes, sokszor olcsóbb is – és az ár is kiszámíthatóbb.
- Mindig kérjünk nyugtát vagy szerződést! Ha probléma van, ez lesz a legfőbb bizonyíték.
- Ha ki akarnak fizettetni velünk valamit, amit nem is rendeltünk, ne hagyjuk magunkat! Fenyegetés vagy kényszerítés esetén pedig hívjuk a rendőrséget!
Először mindig próbáljunk meg békés úton megegyezni a kereskedővel, szolgáltatóval. Ha ez nem megy, kérjük a fogyasztóvédelmi hatóság vagy a békéltető testület ingyenes, bárki számára elérhető segítéségét!
A nyaralás akkor az igazi, ha közben a jogainkat sem kell féltenünk. Legyünk körültekintőek, és élvezzük a pihenést úgy, hogy közben nem ér minket kellemetlen meglepetés! – zárul a fogyasztóvédelmi hatóság közleménye.