Fogyasztóvédelmi tippek a gondtalan nyaraláshoz: ezekre figyeljünk, hogy ne váljunk átverés áldozatává

A nyár nemcsak a pihenésről, hanem az azt kihasználó, trükköző szolgáltatókról is szól. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) ezért kiemelten figyeli a nyaralók kedvenc célpontjait – jönnek az ellenőrzések a fesztiválokon, strandokon, szálláshelyeken, sőt, még a taxikban is. A hatóság ahhoz is ad hasznos tippeket, hogyan kerüljük el, hogy nyaralás közben átverés, visszaélés áldozatává váljunk.

2025. 05. 19. 10:37
Hévíz turizmus idegenforgalom fürdővárosok
/ A legtöbben Buapesten és a fürdővárosokban, Hévízen, Balatonfüreden, Hajdúszoboszlón, Siófokon és Egerben szálltak meg a húsvéti hosszúhétvége idején Fotó: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján nyáron jócskán megszaporodnak a panaszok. Hogy megelőzzük az átveréseket, nem árt résen lennünk. Íme néhány fogyasztóvédelmi tipp a gondtalan nyaraláshoz:

  • Mielőtt vásárolnánk vagy foglalnánk, nézzünk utána a szolgáltatónak! Olvassuk el mások véleményeit, értékeléseit, különösen, ha nagyobb összeget költenénk! Mindig kezeljük fenntartásokkal, ha az értékeléseknél kizárólag tökéletesen elégedett visszajelzések vannak!
  • Étel és ital rendelése előtt mindig ellenőrizzük az árakat! Ami ki van írva, azt ki is kell fizetni, még akkor is, ha elsőre nagyon drágának tűnik.
  • Kizárólag hivatalos, engedéllyel működő árustól vásároljunk ételt és italt is!
  • Szállásfoglalás esetén kérjünk írásos visszaigazolást, és ismerjük meg a lemondási feltételeket, fogyasztói jogainkat is!
  • Taxizásnál csak megbízható társaságot válasszunk! Applikációból rendelni amellett, hogy kényelmes, sokszor olcsóbb is – és az ár is kiszámíthatóbb.
  • Mindig kérjünk nyugtát vagy szerződést! Ha probléma van, ez lesz a legfőbb bizonyíték.
  • Ha ki akarnak fizettetni velünk valamit, amit nem is rendeltünk, ne hagyjuk magunkat! Fenyegetés vagy kényszerítés esetén pedig hívjuk a rendőrséget!

Először mindig próbáljunk meg békés úton megegyezni a kereskedővel, szolgáltatóval. Ha ez nem megy, kérjük a fogyasztóvédelmi hatóság vagy a békéltető testület ingyenes, bárki számára elérhető segítéségét!

A nyaralás akkor az igazi, ha közben a jogainkat sem kell féltenünk. Legyünk körültekintőek, és élvezzük a pihenést úgy, hogy közben nem ér minket kellemetlen meglepetés! – zárul a fogyasztóvédelmi hatóság közleménye.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.