A TV2 lett Magyarország legnézettebb csatornája 2020 első fél évében (X)

A TV2-csoport pedig továbbra is a legnézettebb csatornacsalád – derült ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.

2020. 07. 04. 22:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Immár hivatalos, hogy a TV2 lett Magyarország legnézettebb csatornája 2020 első hat hónapjában: a Nielsen Közönségmérés adatai szerint a teljes napra vonatkozó 9,4 százalékos átlagos közönségarányával a TV2 lekörözte a konkurens csatornákat a 18–59 éves korcsoportot vizsgálva. A nézettségi adatok alapján az első fél évben az RTL Magyarország átlagos nézői részesedése teljes napon 21,7 százalék volt, míg a TV2-csoport ennél tíz százalékkal magasabb átlagot ért el, és 23,8-os nézői részesedéssel zárt.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján január 1. és június 30. között a teljes napot vizsgálva, a 18–59 évesek körében 9,4 százalékos átlagos közönségaránnyal a TV2 nyerte a nézettségi versenyt, a második helyen az RTL Klub végzett 8,9 százalékos átlaggal. A csatornaportfóliók versenyét vizsgálva szintén a TV2-csoport áll az élen, viszont még nagyobb különbséggel előzi meg a konkurens RTL Magyarországot. Az első fél évben az RTL Magyarország átlagos nézői részesedése teljes napon 21,7 százalékos volt, a TV2-csoport ennél tíz százalékkal magasabb átlagot ért el (23,8% Share). A 18–59-es korcsoportban mérhető előny igaz a 18–49 év közötti nézőkre és a teljes lakosságra is, vagyis a TV2 és a TV2-csoport mindhárom kiemelt célcsoportban az első helyen áll az idei első fél éves nézettségi adatok alapján.

A TV2 kábelcsatornái szintén erős első fél évet zártak, amivel nagyban hozzájárultak a televíziócsoport győzelméhez. Az első két hely a kábelcsatornák versenyében szintén a TV2-csoport és RTL Magyarország csatornái között dőlt el, a TV2 csatornái javára. 2020 első fél évében 14,5 százalékos átlagos nézői részesedéssel győzött a TV2 kábelportfóliója, az RTL-kábelek 1,7 százalékponttal lemaradva, 12,8 százalékos átlaggal zártak (A18–59).

A féléves adatok mellett a június havi eredményeket nézve is folytatódott a TV2 sikerszériája, hiszen május után ismét mindhárom kiemelt célcsoportban (18–59, 18–49, 4+) győzedelmeskedett a csatorna. A teljes napon mérhető végeredmények mellett főműsoridőben is maga mögé utasította az RTL Klub műsorait: a TV2 közönségaránya a 18–59-es korcsoportban teljes napon 8,2 százalék, főműsoridőben 10,1 százalék, míg az RTL Klub csupán 6,3 százalék és 9,7 százalékos átlagot ért el az említett napszakokban.

Az összes csatornát figyelembe véve júniusban a legnézettebb műsor egyértelműen az Exatlon Hungary június elsején sugárzott férfidöntője volt. A műsor átlagos nézőszáma 384 ezer fő a 18–59-es célcsoportban, amihez 17,7 százalékos közönségarány társult. A teljes lakosságot tekintve 763 ezres AMR-t ért el a férfidöntő, amellyel szintén az első helyre került a legnézettebb műsorok listáján.

Az Exatlon Hungary júniusban véget ért, ezután hétköznap esténként A Piramis és a Ninja Warrior című műsorok várták a nézőket a TV2-n. A júniusi átlag nézettségi eredményeket megvizsgálva mindkét műsor megnyerte az idősávját a 18–59-es nézők körében, így segítve a TV2-t a főműsoridős győzelemhez.

A TV2 10 legnézettebb műsorai között az Exatlon után a Tények (június 14.) és a Tények Plusz (június 1.) következik 287 és 277 ezres átlagos nézőszámmal (A18–59). Az esténként 18:00 órakor kezdődő Tények nemcsak erre a listára tudott felkerülni, hiszen a júniusi adások 621 ezres átlagos nézőszámot értek el a négyévesek vagy annál idősebbek körében. A szintén 18:00 órakor látható Híradó az RTL Klubon ezzel szemben 580 ezres átlaggal zárt júniusban (4+). A 18–59 évesek körében a Tények Plusz 12,8 százalékos átlag részesedést ért el az előző hónapban, ezzel megnyerte az idősávját, ami azt jelenti, hogy a műsor adásideje alatt a TV2 volt a legnézettebb csatorna.

A Mokka és Mokkacino előnye megkérdőjelezhetetlen volt az előző hónapban is. Mindkét műsor megnyerte az idősávját, ráadásul nemcsak a 18–59 évesek, hanem a 18–49 évesek és a teljes lakosság körében is. A Mokka 13,4 százalékos átlagos közönségaránya magasan lekörözte az RTL Klub ebben az idősávban elért 6,1 százalékát. A Mokkacino 7,2 százalékos, az RTL Klub azon idősávban sugárzott műsora pedig kereken öt százalékponttal lemaradva 2,2 százalékos részesedést hozott júniusban (A18–59).

A SuperTV2, a Mozi+, a Prime, az Izaura és a Moziverzum csatornák kiemelkedő nézettségi eredményeket értek el az elmúlt négy hétben, hiszen júniusban javítani tudtak az év első öt hónapjában elért saját eredményükhöz képest. A TV2 kábelcsoportja júniusban 15,2 százalékos átlagos közönségarányt szerzett magának a teljes napot tekintve, míg főműsoridőben is hasonlóan magas, 15,1 százalékos eredményt ért el a 18–59 évesek körében, amivel magabiztosan győzött.

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2-kutatás

Live + As Live adatok

Általános célcsoport: A18–59 Live+as live

Főműsoridő=18:00–22:59

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.