– A kormány által bejelentett, szeptember 1-jétől életbe lépő beutazási korlátozások várhatóan hasonlóképpen befolyásolják az utasforgalmat, mint ahogyan az március közepe és június között már egyszer megtörtént – mondta el lapunk kérdésére Valentinyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs vezetője. Már látható, hogy a bejelentés óta számos légitársaság törölte járatait a következő hónapra, ezért az utasszám tekintetében a korábbi korlátozások során tapasztalt szintre számítanak: ez napi háromezer alatti utast jelenthet, míg szeptemberben általában napi ötvenezernél is több utast indít és fogad a repülőtér.

Pedig augusztusban már naponta csaknem nyolcvan járat szállt le, illetve fel a Ferihegy 2-es terminálon, ami a tavaszi időszak átlagának legalább négyszerese. Ebben a hónapban már heti ötszáz közvetlen légi járat volt elérhető Budapestről, 98 úti célra. Júliusban az utasforgalom még csak éledezett, több mint nyolcvan százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, az azt megelőző hónaphoz viszonyítva ugyanakkor már háromszor annyian repültek. A Budapest Airport adatai szerint az év hetedik hónapjában 301 ezer érkező és induló utast regisztráltak. A CAPA légiközlekedési tudásközpont adatai szerint a budapesti repülőtéren az év első hét hónapjában 3,2 millió utas fordult meg, 64 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Nemcsak a reptér-üzemeltetőt érinti rosszul a határzár, hanem a kiszolgáló vállalkozásokat is. A közelmúltban ment csődbe az állami tulajdonú Malév GH, a helyén keletkezett résbe a délkelet-európai piacon meghatározó, több mint harminc repülőtéren jelen lévő görög Goldair-csoport pályázik, amely a BHS Handling Kft. felvásárlásával terjeszkedik a régiónkban. A BHS Handling Kft. januárban szerezte meg a repülőgépek és a légi utasok teljes körű kiszolgálásához szükséges hatósági engedélyeket, és a nyilvános adatbázisok szerint július 20-án Goldair BHS Kft.-re változtatta a nevét. A ferihegyi földi kiszolgálást jelenleg a brit Menzies és a török Celebi uralja. A harmadik versenytárs a hazai nagyvállalatok tulajdonában lévő Airport Service Budapest.
A várhatóan jelentősen visszaeső forgalom miatt elképzelhető, hogy a földi kiszolgálók közötti verseny átalakul a következő időszakban.