Mostantól Limóval és GreenGóval is kijuthatunk a fővárosi légikikötőbe

Immár mindkét autómegosztó járműveivel közlekedhetnek a Ferihegyi repülőtér utasai a terminál és a belső városrészek között. A hónap elején a Mol Limo, mostantól pedig a kizárólag villany­autókat használó GreenGo is létesített olyan parkolót, ahol a használó felveheti vagy leteheti a kocsit. A költségek között van némi eltérés, ám míg a Limók a reptér területén válthatók, a Zöldautók használatához még egy transzfert is igénybe kell venni.

2019. 06. 18. 7:34
null
Az új szolgáltatás versenyképes alternatívát kínálhat az utasoknak Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Néhány héttel elmaradva versenytársától, a GreenGo autómegosztó rendszer járművei is használhatók immár a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér megközelítésére.

A reptérre menet a kölcsönzött VW Upot a kijelölt zónában bárhol fel lehet venni, majd a Green­Go okostelefonos alkalmazásában megjelölt helyszínre kell elvinni, és ott leparkolni. Ez a parkoló nem a repülőtér területén van, hanem néhány kilométerre onnan, Vecsésen. Innen egy kisbuszos transzferrel közelíthetők meg a terminálok, a buszút, forgalomtól függően, 5-20 perc lesz.

Az új szolgáltatás versenyképes alternatívát kínálhat az utasoknak
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A reptérre érkezéskor ugyancsak az applikációval kell autót, majd transzfert foglalni. Az elszállítás ingyenes, a villanyautók használatáért pedig csak a szokásos percdíjat számítja fel az üzemeltető a bevezető időszakban. Szeptembertől pedig 1680 forintot kell fizetni a normál percdíjon felül. A GreenGo parkolójában töltők is vannak, aki a harmincszázalékos töltöttségszint alatti autó bérlését egy töltőoszlopnál zárja le, az tíz bónuszpercet kap.

A Mol Limo már a hónap kezdetén megindította ferihegyi szolgáltatását. Előnye a GreenGóval szemben, hogy saját helyekkel rendelkezik a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday Parking Lite parkolójában.

A szolgáltatást egyszerűen lehet igénybe venni: a reptér sorompójához érve a beléptetőrendszer felismeri a Limo autói­nak rendszámát, és automatikusan be- és kiengedi a felhasználókat. Ezt követően a sofőröknek nincs más dolga, mint a kijelölt területen leparkolni, és lezárni az utazást a már megszokott módon, mobilalkalmazás segítségével. Igaz, a Holiday Parking Lite területéről még 10-15 percet sétálni kell a terminál épületéig. A Mol Limo a szokásos percdíjhoz egy 1990 forintos összeget számol fel, függetlenül attól, hogy Volkswagen Upot vagy Mercedes A200-ast bérelt-e valaki.

Az autómegosztók járművei sokat segíthetnek abban, hogy a budapesti repülőtér megközelítése kényelmesebb és olcsóbb legyen. A BKV járatai olcsón, de a 3-as metró felújítása miatt a szokásosnál is több kényelmetlenség árán vehetők igénybe.

A taxitársaságok viteldíjai alkalmanként felülmúlják az olcsóbb fapados repülőjegyek árát, aki pedig saját autóját használja, annak parkolási díjban kell megfizetnie Ferihegy megközelítésének nem csekély többletköltségét. (Egy ellenpélda: akadnak expresszbusz-társaságok, amelyek a bécsi reptérre, Schwe­chatra olcsóbban viszik utasaikat, mint amennyiért a budapesti taxik dolgoznak, vagy mint amennyi a parkolási díj.)

Az autómegosztók használatával 3500-4000 forintért lehet kijutni a reptérre, ami drágább, mint a BKV, de olcsóbb, mint a taxi, sőt a parkolási díj. Ennek ellenére nincs miért aggódniuk a taxisoknak: a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 15 milliós éves forgalmából bőven jut az autómegosztóknak is. Inkább az a kérdés, hogy ha egy-egy repülőgép landol mondjuk késő este, fedélzetén kétszáz utassal, akkor elég lesz-e az a fél tucat Limo és ugyanannyi GreenGo, ami egy időben a parkolókban várakozik.

A két autómegosztó versenyében a Mol előnyben van azzal, hogy a repülőtér területén sikerült támaszpontot létesítenie. A GreenGo ingyenes transzfere ugyanakkor teljesen bevett és jól ismert megoldás a reptér környékén létesített mintegy kéttucatnyi bérparkoló gyakorlatában, ezek a járművek néhány perc alatt elérik a repteret, és utasaikat közvetlenül a terminálok bejáratánál teszik le és veszik fel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.