– Elsősorban a dalszövegből indultam ki, amely egy lány szakítás utáni érzéseiről szól, amelyet bár ő kezdeményezett, mégis vívódik, s minden négyzetméteren emlékekbe botlik. Ennek az állapotnak az érzésvilágát akartam ábrázolni, kicsit izgalmasabb formában – fejtette ki Engelmann Péter filmrendező a Nellys Lucky Number svájci zenekar Lanidiga (Elengedlek) című zeneszámához készített klipjéről, amellyel nemrég díjat is nyert. Mint mondta, a videóklipekhez, amelyekért vágóként is felel, úgy áll hozzá, mintha rövidfilmek lennének. Egy másik videoklipjében – a Szólj rám! címűben (Intimfazonok) – például szimbólumokkal dolgozott: a főszereplő egy erdő közepén allegorikus alakokkal találkozva magával a tébolyult világgal száll szembe.
A fiatal filmrendező egy másik munkájára is büszke. – A Valmar együttes Deák téri gyros tál című számához készített klipemben a játékosságon van a hangsúly, és egy izgalmas képi megoldáson. Hosszú, vágás nélküli jelenetek sora teszi dinamikussá a látványt – fejtegette Engelmann Péter, aki egy hatvanas évekbeli, új hullámos filmes megoldáshoz nyúlt vissza munkájában. Mindezt többek között legjobb rendezői díjjal is jutalmazták külföldön, így szeptemberben Az év kliprendezője díjért száll majd versenybe Párizsban. Reklámfilmekkel is foglalkozik, itt viszont sokkal kötöttebbek az elvárások, amit kihívásnak fog fel.
Igazi nagy dobásra is készül: nagyjátékfilmen dolgozik, Regret címmel egy sci-fi thrillert készít. Mint mondta, rövidfilmnek indult, de szétfeszítette a műfaj kereteit. Egy olyan világban játszódik a film, ahol az álmokat meg tudják figyelni, sőt alakítani is képesek, és ezt a tudást felhasználják az igazságszolgáltatás intézményében.
– Gyilkosság, megbánás, egy sajátos tabula rasa dilemmája – különös tekintettel mindezek lélektanára. Ez valamilyen szinten rokonságba állítható korábbi, #HELP című kisfilmemmel is – emelte ki a filmrendező, aki ez utóbbi munkájával nemrég fejezte be számos itthoni és külföldi sikert hozó nemzetközi fesztiválkörútját.