Kamera és megfigyelt álmok

Engelmann Péter első nagyjátékfilmjén, egy sci-fi thrilleren dolgozik. Egy olyan világban játszódik a film, ahol az álmokat meg tudják figyelni, sőt alakítani is képesek.

2019. 04. 09. 16:18
Fotó: Andras Eberling
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Elsősorban a dalszövegből indultam ki, amely egy lány szakítás utáni érzéseiről szól, amelyet bár ő kezdeményezett, mégis vívódik, s minden négyzetméteren emlékekbe botlik. Ennek az állapotnak az érzésvilágát akartam ábrázolni, kicsit izgalmasabb formában – fejtette ki Engelmann Péter filmrendező a Nellys Lucky Number svájci zenekar Lanidiga (Elengedlek) című zeneszámához készített klipjéről, amellyel nemrég díjat is nyert. Mint mondta, a videóklipekhez, amelyekért vágóként is felel, úgy áll hozzá, mintha rövidfilmek lennének. Egy másik videoklipjében – a Szólj rám! címűben (Intimfazonok) – például szimbólumokkal dolgozott: a főszereplő egy erdő közepén allegorikus alakokkal találkozva magával a tébolyult világgal száll szembe.

A fiatal filmrendező egy másik munkájára is büszke. – A Valmar együttes Deák téri gyros tál című számához készített klipemben a játékosságon van a hangsúly, és egy izgalmas képi megoldáson. Hosszú, vágás nélküli jelenetek sora teszi dinamikussá a látványt – fejtegette Engelmann Péter, aki egy hatvanas évekbeli, új hullámos filmes megoldáshoz nyúlt vissza munkájában. Mindezt többek között legjobb rendezői díjjal is jutalmazták külföldön, így szeptemberben Az év kliprendezője díjért száll majd versenybe Párizsban. Reklámfilmekkel is foglalkozik, itt viszont sokkal kötöttebbek az elvárások, amit kihívásnak fog fel.

Igazi nagy dobásra is készül: nagyjátékfilmen dolgozik, Regret címmel egy sci-fi thrillert készít. Mint mondta, rövidfilmnek indult, de szétfeszítette a műfaj kereteit. Egy olyan világban játszódik a film, ahol az álmokat meg tudják figyelni, sőt alakítani is képesek, és ezt a tudást felhasználják az igazságszolgáltatás intézményében.

– Gyilkosság, megbánás, egy sajátos tabula rasa dilemmája – különös tekintettel mindezek lélektanára. Ez valamilyen szinten rokonságba állítható korábbi, #HELP című kisfilmemmel is – emelte ki a filmrendező, aki ez utóbbi munkájával nemrég fejezte be számos itthoni és külföldi sikert hozó nemzetközi fesztiválkörútját.

A #HELP című alkotás számos itthoni és külföldi sikert hozott a fiatal rendezőnek
Fotó: Youtube

Engelmann Péter egy másik filmtervéről is beszélt lapunknak. – Mindig is érzékenyen érintettek az iskolai bántalmazással kapcsolatos hírek, egy tavalyi, tragédiával végződő eset után vetődött fel bennem, jó lenne, ha mind a pszichológia, mind a film iránti elkötelezettségemet csatasorba állítva elő tudnék állni egy olyan filmmel, amely másfajta megközelítésben tárgyalná ezt a súlyos témát, s hatást tudna gyakorolni a jelenség eddig nem igazán megszólított alkotóelemeire – fogalmazott a rendező.

Hozzátette, mindenféleképpen rövidfilmben gondolkodik, amelyet akár osztályfőnöki órán is meg tudnak nézni a diákok, és elég provokatív ahhoz, hogy aztán érdemes legyen beszélgetni róla az órán. Előtte viszont még fontosnak tartja, hogy továbbképezze magát, ugyanis a fiatal filmrendezőt nemrég felvették az egyik legnevesebb angliai művészeti egyetem, az Arts University Bournemouth filmes mesterképzésére. – Hazai terveim megvalósításához remélhetőleg sokat fog segíteni az a művészeti iskola, amelyet szeptemberben kezdek el Angliában – mondta Engelmann Péter.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.