Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója a teátrum keddi budapesti sajtótájékoztatóján ismertette az új ciklus első évadának műsortervét. Mint mondta, úgy állították össze az évadot, hogy magas minőségben szolgálják a nézőket, a műfajt és a művészetet. „Hiszek a szerzőkben és hiszek a művekben, hiszek a stílushűségben és hiszek a műfajhűségben” – mondta, hozzátéve, hogy vonatkozik ez az operettre, a musicalre és a daljátékokra is, és ennek jegyében mutatják be első produkciójukat, a Csárdáskirálynőt.
Elmondta: Kálmán Imre művének próbafolyamata kedden kezdődik. A produkciót Vidnyánszky Attila rendezésében tűzik műsorra és először a Budapesti Nyári Fesztivál keretében, a Szabad Tér Színház és a Budapesti Operettszínház közös bemutatójaként a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon látható júliusban és augusztusban. Az operettszínházban szeptember 6-tól játsszák, a főbb szerepekben hármas szereposztásban. A díszletet Cziegler Balázs, a jelmezeket Berzsenyi Krisztina tervezi, a karigazgató Szabó Mónika.
A főbb szerepekben Csuha Lajos/ Dézsy Szabó Gábor, Felföldi Anikó/ Siménfalvy Ágota, Vadász Zsolt/ Bakos-Kiss Gábor/ Homonnay Zsolt, Szendy Szilvi/ Bojtos Luca/ Bódi Barbara, Fischl Mónika/ Lévai Enikő/ Kiss Diána, Laki Péter/ Erdős Attila/ Dénes Viktor, Mészáros Árpád Zsolt/ Langer Soma, Virágh József/ Bardóczy Attila/ Szolnoki Tibor látható.
Vidnyánszky Attila arról beszélt, hogy először rendez operettet, így számít a művészek segítségére. Mint mondta, előadásukban egy eltűnt, alig volt világot idéznek meg, ahol győzedelmeskedik a mindenható szerelem. „Megpróbáljuk a lelkét megfogni ennek a világnak és arról is beszélni, hogy hogyan tűnik el” – mondta, hozzátéve: az első világháború időszakáról úgy beszélnek, hogy gondolataik mára is érvényesek. A monarchia hangulatára asszociálunk sok humorral, játékkal, szenvedéllyel, elegánsan és fájó szívvel az eltűnt világ kapcsán – mondta.
Pfeiffer Gyula főzeneigazgató arról beszélt, hogy munkájuk során visszatérnek az 1915-ös ősbemutató anyagához. Visszaállították az eredeti Gábor Andor-féle szöveget, a koncepció szerint az 1915-ös előadás reprodukcióját mutatják be.