– Hogyan indult el a pályája, hogyan kezdett el operát énekelni?
– Egészen kicsi koromban zongorázni tanultam, majd több kórusban is énekeltem. Eleinte kórusvezető szerettem volna lenni, úgy képzeltem, hogy majd ebbe az irányba fogok továbbtanulni. De a tanáraim arra biztattak, hogy az előadásmódomat is fejlesszem, és foglalkozzam többet az énekléssel. Ha ők nem lettek volna mellettem, és nem ösztönöztek volna, ma valószínűleg nem lennék operaénekes, hiszen nem is akartam az lenni. Nagyon sokat köszönhetek nekik. Operát egyáltalán nem is hallgattam korábban, csak miután elkezdtem operakórusokban énekelni. Később négy évet töltöttem el az Észak-karolinai Művészeti Egyetemen, és elnyertem több, fiatal művészeknek járó ösztöndíjat is.
– Az Egyesült Államokban kezdte a pályáját, nemrég azonban Berlinbe költözött. Mi volt ennek az oka, és mi a fő különbség a német és az amerikai operaszcéna között?
– A munkáim nagy része Európához köt, ezért jó ötletnek tűnt ideköltözni, ráadásul Berlin híres arról, hogy szívesen látja a szabadúszó művészeket. Nem mellesleg gyönyörű város, nagyon szeretek itt élni. Németországban egyébként jóval több operaház van, mint az Egyesült Államokban, és sokkal inkább középpontban van ez a műfaj.
– Bel canto stílusban énekel, ami a XVII–XVIII. században alakult ki Olaszországban. Mik ennek a megszólalásmódnak a főbb nehézségei?
– Leginkább az, hogy nagyon magas hangokat is meg kell szólaltatni, ráadásul mindezt a zenekar minimális támogatásával úgy, hogy az ember sokkal inkább előtérben van, így sokkal feltűnőbb egy-egy hiba. De a kiegyenlített hangképzés által és a hang mozgékonyságának kihasználásával különösen szépen lehet előadni az egyes áriákat.
– Fiatal kora ellenére már nagyon sok izgalmas szerepet énekelt. Ki tudna emelni néhányat, ami különösen meghatározó volt, illetve ami a legnagyobb kihívással járt?
– Azt hiszem, eddigi szerepeim közül kiemelkedik Nemorino Donizetti Szerelmi bájital című operájából. Ezt egyébként június 25-én Bécsben játszottam, és szeptemberben a milánói Scalában is fogom énekelni. Ami a kihívásokat illeti, külön szoktam választani a szakmai és a magánéleti megméretéseket. Az egyik legnagyobb szakmai kihívás nemrég talált meg, amikor egy másik tenor kiesése miatt az utolsó pillanatban szóltak, hogy lépjek fel, és tanuljak meg egy olyan szerepet, amit korábban soha nem játszottam: Idamore szerepét Donizetti A pária című művében. Ráadásul ezt a szerepet a zeneszerző eredetileg a kor kiemelkedő tenorjára, Giovanni Battista Rubinire komponálta, aki híres volt a magas hangjáról. Összesen hat napom volt arra, hogy megtanuljam a szerepet, és sikerült. Ami a magánéleti kihívásokat illeti, talán a stresszt a legnehezebb kezelni és azt, hogy ennyi időt töltök távol az otthonomtól, és szinte alig látom a családomat, a barátaimat.