– Van egy kedves barátom, László Boldizsár tenorista, Kassán léptünk fel együtt, ő hívott, hogy kísérjem el Miskolcra, a Tosca főpróbájára. Azzal csábított, hogy megbeszél számomra egy meghallgatást a rendező Kesselyák Gergely karmesterrel. Megvolt a meghallgatás, és nagyjából fél évig nem történt semmi. Éppen Brünnben énekeltem, amikor érkezett a telefonhívás, hogy a miskolci operafesztiválra keresnek szereplőt egy kortárs operába. Mondtam, küldjenek kottát, megnézem. Ez Beischer-Matyó Tamás műve, a Kreatív kapcsolatok volt, amelyet Székely Kriszta rendezett, a darabot pedig Pfeiffer Gyula karmester tanította be. Miskolc után a Kálmán Imre Teátrumot ezzel a darabbal nyitották meg, és játszottuk Pesten is. Aztán jöttek a magyarországi felkérések, és végül több ok miatt is úgy döntöttem, hogy itt szeretnék élni. Nekünk, erdélyi magyaroknak, székelyeknek nem volt könnyű a megmaradás magyarként, nekem még a nevem is lefordították, így a hivatalos irataimban Ludovic vagyok. Salzburg, ahol éltem, szép város, és Bécs, ahová kéthetente járok, mert ott él a nővérem, szintén gyönyörű, de én nagyom megszerettem Budapestet. A szegedi színházban 2017-ben volt egy Faust-bemutatóm, ahol Valentint énekeltem, tavaly a szegedi szabadtérin egy különleges Rigoletto-előadás címszerepét, a múlt szombaton pedig Szentendrén játszottam egy nagyszabású operagálán, amelyet Szabó Máté rendezett.