– Többször mesélte már, hogy a színházszeretete azzal kezdődött, hogy tízévesen megrendezte játékállatokkal a Hamletet. Engem az érdekelne, ki volt Ophelia?
– A szereposztásra nagyon mélyen már nem emlékszem, de arra igen, hogy nagyon akkurátusan osztottam ki a szerepeket. Egyébként kutya volt Ophelia. Egy rózsaszín kutya.
– Rendezőként mennyire enged beleszólást a szereposztásba?
– A szereposztás nagyon fontos dolog, és nagyon sok összetevője van. Ha a szövegkönyvet én készítem, akkor eleve úgy írom a szerepet, hogy már látok egy színészt magam előtt. Van jó néhány olyan színész, akivel szívesen és nagyon sokat dolgozom együtt, elég ha most Szerednyey Bélát vagy Nagy Sándort említem, és igen, azt is bevallom, hogy nagyon sok esetben őrájuk gondolva írom a szerepeket. De van olyan is, hogy inkább csak valami eszményi alakot képzelek el, ez lehet egy híres Hollywood-i filmszínész is akár, vagy egy régi nagy magyar színész. Van, hogy mondjuk, Bessenyei Ferencre írom a szerepet, és aztán majd egy nagyszerű kortárs színész eljátssza. Vagy adott esetben csak a fantáziám képzel el egy adott figurát, és az nem testesül meg egy adott színészben, hanem csak egyszerűen magát a figurát írom meg.
– És amikor adott a darab?
– Akkor is nagyon sokat foglalkozom a szövegkönyvvel. Ha a fordítást vagy egy pici átdolgozást tekintek, akkor is igazából már a sajátom lesz, mire a szereposztás elkészítéséig eljutunk. A vidéki színházak esetében általában van egy társulat, és őrájuk kell osztani a szerepeket. Mondok egy példát. Kecskeméten, Cseke Péter színházában minden évben dolgozom. Az első alkalommal Péter átküldte nekem a szereposztást, és azt mondta, hogy ez lesz. Ez volt az első évben. Egy színházigazgató tudja, hogy ő kinek szeretne szerepet adni, kinek adott már nagyobb szerepet az évadban, kinek kell egy jelentősebb figurát játszani, kinek egy kisebb szerepet, és ezt abszolút el is lehet fogadni. Következő évben kiválasztottuk a darabot együtt és megkérdezte, hogy kik azok a színészek, akikkel szívesen dolgoznék. Én mondtam pár nevet, akiknek örülnék, ha benne lennének az előadásban. És ha meg tudta oldani, hogy ők benne legyenek, akkor benne voltak. A harmadik évben megkért rá, hogy az én álomszereposztásomat adjam le a színház társulatára szabva. Tehát ha van olyan, akivel jó a közös munka, akivel nagyon megértjük egymást, szívesen dolgozom újra azokkal a színészekkel. Közben pedig végtelenül nyitott vagyok az újra.