Fekete Jenő, a magyar blues egyik veteránja tökéletes belső road movie-t zenélt össze első nagylemezén. Aki a bluest szereti, és nem állt meg a Mississippi deltájánál, az biztosan találkozott már a gitáros-énekes nevével, aki régebben a Palermo Boogie Gang frontembere volt, mostanában pedig a Muddy Shoes első vonalából ontja a laza szólókat, dögös riffeket és dörmögős énektémákat.
De zenélt és zenél ő mindenkivel, van egy triója saját neve alatt, van egy duója Horváth Misivel, az egyik legjobb magyar herflissel, állandó fellépője a Stonednak és az EC70-nek (Eric Clapton Tribute Band) is. Eredetileg szobrásznak tanult, dolgozott restaurátorként is, de a zene nagyobb szerelemnek bizonyult a képzőművészetnél – ösztönös muzsikusként lett profi, rengeteget koncertező blueszenész. Nemrég súlyos betegségen esett át, de nem adta föl, és széles szakmai összefogással 55 évesen elkészítette első lemezét, a Sáraranyt.
Az várható volt, hogy az anyagon közreműködik a Muddy Shoes vagy Horváth Misi, az állandó zenésztársak, de vannak igazi meglepetések is, mint Horváth Charlie, a szerencsére csak (egyébként jól) doboló „Döglégy” Zoltán, a popszcénából érkező Voga Viki vagy a klasszikus gitár mestere, Juhász Anikó. De mindenki találhat magának ismerősöket: egy minifesztiválnyi zenész gyűlt össze az albumra, hogy Fekete Jenő zenéjéből, karakteréből és Valla Attila szövegeiből egy hangulatos utazást teremtsenek.
A magyar nyelvű szövegekben ott van a zenészlét minden keserve és öröme. Fekete Jenő és sok kortársa, muzsikusbarátja életének summázata a tízévesen, egy kuka oldalán megbúvó dobgitártól az égig vezető út, ahol már „nem számít a jogdíj”. Nem konceptlemezről beszélünk, nincs konkrét sztori; tablóképszerű hangulatok, életképek követik egymást, aztán az összhangulat olyan lesz, mint egy turnéfilm, egy road movie.
Ott ülünk egy füstös bárban, a turnébusz ablakából bámulunk ki vagy felébredünk egy ismeretlen városban, egy idegen ágyban, és közben a veterán mester dúdolja-dörmögi a fülünkbe, hogy neki ez milyen volt. Mindehhez pedig nem a tradicionális, fekete ősblues szól, és nem is a Tom Waits-féle elborulás, hanem tiszta forrásból táplálkozó és többrétegű, de abszolút közönségbarát, fülsimogató, korszerű blues-rock.