Első ránézésre úgy tűnik, Bagota Béla elsőfilmes rendező a lánykereskedelmet választotta témájául a Valan – Az angyalok völgye című filmjében, amelynek fő helyszíne Balánbánya. Ez egykor a valóságban is erdélyi bányaváros volt, román nevén Bălan. A filmben lenyűgöző képek mutatják a magasból a havas tájat, valamint a várost, amely így egy térképpé válik. Ezen a térképen vannak elrejtve a bűncselekmények helyszínei. Azoké a bűneseteké, amelyek a rendszerváltás óta borzolják a helyiek idegeit. A megoldás egy nagyvárosi rendőrre vár, aki emberkereskedők után nyomoz Brassóban. Krisztik Csaba játssza a nyomozót, aki megszállottként csak a munkájának él. Az ok a múltban rejlik, kishúga még iskoláskorában eltűnt, azóta sem látta senki. Krisztik Csaba tehát egy jövő nélküli, múltban élő és a jelenben tengődő nyomozót kanyarít a vászonra, olyat, akinél folyamatosan azt érezzük, hogy szinte nem is csinál semmit, csak rohan az események után. Általában skandináv krimik nyomozói küzdenek ilyen problémákkal, a film hangulata, látványvilága is a skandináv krimiket idézi.
Bár elsőre úgy tűnt, de Bagota Béla filmje mégsem az emberkereskedelemről szól. A film egy adott pontján ugyanis elhagyja a témát, és a nézőnek olyan érzése támad, mintha egy új film forgatásába kezdene. Ennek témája pedig a pszichopata gyilkos. Kár érte, mert ilyenekkel viszont tele van a padlás. Bagota mozija ebben a kategóriában nem hoz semmi újat, pontosan olyan klisékkel dolgozik, mint a többi skandináv krimi, bár kétségtelenül a jobbakat utánozza. De forgathatott volna egy olyan filmet, amely válaszokat ad arra a kérdésre, miért adják el a gyerekeiket a szülők, ám ő csak a téma felvetéséig jutott.

Fotó: Mozinet
Nyilván nem a szegénység miatt – fogalmazódik meg a nézőben a válasz. Mert nem lehet akkora szegénység, hogy bárki eladja a gyerekét. Itt valami teljesen más, lelki szegénységről van szó. Istentelen, értéktelen, erkölcstelen primitív emberekről. Hogy még a XXI. században is élnek Európában ilyenek, az az európai társadalmak bűne – mindannyiunké. Úgy látszik, kevés a világi oktatás a probléma megoldására, az egyház pedig egyre inkább háttérbe szorul Európában. Hiába számoltuk fel az analfabetizmust, hiába képes már majdnem minden gyerek késsel és villával enni, erkölcsi kérdésekről gondolkozni, imádkozni, ha a szülei eladják őket. Erről viszont nem mond semmit a film azonfelül, hogy szegények.