Miklóssi Szabó István nem siette el új, Testfüggőség című novelláskötete megjelentetését. De ha az olvasó végigolvassa a férfilét fájdalmairól szóló (ez a terminológia minden iróniát nélkülöz, fontos ezt hangsúlyoznom) novelláskötetet, mindenképpen az a meggyőződése támad, hogy megérte kivárni az időt: tökéletesen kimunkált novellákat kap kézbe.
Az erdélyi író, Miklóssi Szabó István igen kritikus szellem, fóruma, az irodalmat népszerűsítő Olvaskola online olvasófórum virtuális hasábjain szinte kétnaponta jelentet meg egy-egy szellemes és személyes megjegyzéssel is ellátott könyvbírálatot; olvasási teherbírása és szellemi frissessége szinte egyedülálló – éppen ezért stílszerű lenne úgy írni a könyvéről, ahogy ő teszi ott, de akkor lehet, hogy nem kapnánk teljes képet a kötetről.
Jól olvasható, szép könyvben sorjáznak a novellák, a szerző két ciklusra osztotta őket: az első (A tagadás történetei) többnyire a hisztérikusságig keserű férfisorsokat mutat be, olyan, néhol nyomasztó és fájdalmas, vagy pedig már-már megbotránkoztató őszinteséggel, hogy az olvasó hátán feláll a szőr. A mesélő szempontjából sokszor választja az elsőre ránézésre könnyebbnek tűnő utat, az egyes szám, első személyt (hiszen ebben az esetben nem kell arra is figyelni írás közben, hogy mit tudhat a szereplő, a narrátor és a szerző – elég csak lejegyezni az áradó gondolatokat), de ha jobban belegondolunk, ez igen veszélyes is, hiszen az olvasók egy jelentős része referenciálisan olvas, és az énként beszélő hangot mindannyiszor a szerző hangjaként azonosítja – történeteit úgyszintén. Erős hatást kelteni képes szövegek esetében ez elől még a profi olvasó sem menekülhet, és Miklóssi Szabó István novellái erős hatásúak: mind atmoszférájukban, mind elmesélt történeteikben, mind pedig önéletrajziságot sugalló hitelességükben.
Már-már vad kitárulkozást láthatunk itt, olyan sztorikkal, amelyek olykor Bret Easton Ellist is pirulásra késztetnék – persze önmagában, szépírói tudás nélkül ez csupán vakmerőség volna, igaz, még akkor is meg kellene állapítani, hogy „ez az író aztán semmitől sem fél!”, de Miklóssi Szabó meg is tudja csinálni ezeket a narratívákat. Mégpedig jól. És innen kezdve ez nem puszta vakmerőség, hanem tartalommal teli bátorság.