– Az utóbbi években mintha hazajárnának Magyarországra.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.
– Az utóbbi években mintha hazajárnának Magyarországra.
– Szeretünk itt játszani, volt pár emlékezetes koncertünk Budapesten. A városnak csodálatos hangulata van, jó lenne, ha az ország egyéb helyein is szétnézhetnénk, de a nagyon szigorú időbeosztásunk ezt nemigen teszi lehetővé: szálloda, koncert, szálloda, majd továbbutazás. Így nehéz. Mindenesetre az ötvenedik jubileumi turnénkon sok meglepetéssel is készülünk, másfajta előadás lesz, mint az eddigiek, igyekezni fogunk minél több dalt játszani a kultikus albumainkról, de még nincs kész a pontos koreográfia.
– Gondolom, azért a motoros bevonulás nem marad el.
– Ó, az természetesen nem.
– Azt lehet olvasni, hogy ismét új albumon dolgoznak. Hogyan haladnak?
– Nagyon jól, erős anyagot állítottunk össze, nyilván nem lesz pont olyan, mint a Firepower, de azt az irányt, azt az utat folytatjuk, amit azon elkezdtünk. Még nagyon korai fázisban tartunk, alakulnak a dalok, a hangzás. Ismét élőben próbálunk, játszunk, az utóbbi évtizedekhez képest most nagyon elevenek vagyunk. A Firepower albumunkkal új rajongókat is szereztünk, a régieknek is tetszett, és szerintem úgy általában is jót tett a metálzenének.
– Nem gondolja, hogy az utóbbi idők metálalbumai olyan vegytiszta, szinte tökéletes hangzásúak lettek? Erősek, de ugyanakkor erőtlenek is?
– Én is hasonlóan látom, a nyersebb, erősebb hangzást szeretem. A Firepowerhoz régebbi stúdiótechnikákat használtunk, és ez szerintem lelket ad az albumnak. Nem kell, hogy olyan tökéletesen kidolgozott legyen.
– Az utóbbi ötven évben mi volt a zenei pályafutásának a legnehezebb időszaka vagy pillanata?
– Egyértelműen az, amikor Rob Halford, az énekesünk kilépett a bandából 1993-ban. És így utólag az volt benne a rossz, hogy ezt igazából el lehetett volna kerülni, ha másképpen kezeljük a dolgokat. Rob szólóalbumokba kezdett, mi új énekest vettünk fel, de 2004-re mindannyian rájöttünk, hogy a Judas Priest akkor volt igazán jó, amikor együtt csináltuk. Miután újra egyesültünk, helyreállt a rend, és úgy általában jobban éreztük magunkat.
– A Rocksztár című film ebből a zenekari szakításból merített? Abban egy korábbi rajongó, egy coverbanda énekese lett a banda új frontembere, igaz, a film nem egy heavy metal, hanem egy glam metal bandáról szól.
– Igen… meg is kerestek minket, hogy terveznek egy ilyen filmet, és mi jeleztük, hogy mindenben segítünk nekik, hisz végül is mindannyian benne voltunk abban a helyzetben, tudjuk, milyen ez, de utána többé nem kerestek. Az egy teljesen kitalált történet, aminek semmi köze nincs a Judas Priesthez.
– Ha már filmekről van szó, nem látta véletlenül Sam Mendes új világháborús filmjét, az 1917 címűt?
– De igen. Remek filmnek tartom, nem egy happy end-es történet. De hát ilyen az élet. Miért is?
– A Firepower egyik igen népszerű dalát, a Never The Heroest juttatta eszembe.
– Igen, úgy is mondhatnánk, hogy ez a dal a Remembrance Dayről szól, a fegyverszünet napjáról. Még inkább azokról a hősökről, egyszerű emberekről szól, akik ott ültek a lövészárkokban, akik beásták magukat a földbe, akik végigharcolták vérben és mocsokban ezeket a csatákat, de nem kaptak érte soha annyi elismerést és köszönetet, mint a hadvezérek vagy a politikusok. Két nagybácsim halt meg az első világháborúban, apám a másodikban repülőmérnök volt, ő nem volt bevetésen, nagybátyámnak viszont kétszer is lelőtték a gépét, de életben maradt.
– Gene Simmons rendszeresen elmondja, hogy utálja az I Was Made For Loving You-t. Önöknek van olyan daluk, melyet csak a rajongók kedvéért játszanak el, de közben utálják?
– Nem, én minden dalunkat szeretem, különben nem kerültek volna a fel a lemezre, de nyilván azokat kell eljátszanunk, amiket a közönségünk elvár és szeret. Azt viszont sajnálom, hogy a valóban kedvenc dalomat nemigen játszhatjuk a turnékon: a Dissident Aggressor nem az a tipikus koncertdal, mert nyers, kemény metáldal, alig van megkeverve, két gitár, erős dob és basszus van benne, nagyon jó vokállal.
– Muszáj populárisnak lenni?
– Ezek a dalok arra jók, hogy olyan embereket is megszólítsunk velük, akik nem egészen metálrajongók. Ha egy kicsit populárisabb a dal, akkor bekerülhet a rádiókba, sokan megkedvelhetik, ezáltal „megtérhetnek” a heavy metal műfajhoz is. Ha egy nagy fesztiválon játszunk, ahol mindenféle ember összegyűlik, lehet, hogy megriadnának a Dissident Agressortól, de a Living After Midnight már tetszene nekik.
– A Turbo című korongjukat pár évvel ezelőtt újrakeverték. Ez volt az egyik legmegosztóbb lemezük. Most hogyan látja?
– Igen, akkor kaptunk hideget-meleget, és bár elrugaszkodtunk a korábbi hangzásunktól, van azon a lemezen pár olyan dalunk, amit mindmáig nagyon kedvelek. Más volt az imázsunk, kemény zenét játszottunk, de abban eljutottunk a falig, valami mást kerestünk. Az ős-Judas Priest-esek nem kedvelték, de sok új rajongót szereztünk a Turbo lemezzel is. Persze nagyon meredeken eltávolodtunk a Defenders Of The Faith vagy a British Steel időszakától, gitárszintetizátorokat használtunk, a Turbo Lover videóját pedig Kaliforniában, Los Angeles környékén vettük fel, azt nagyon szerettem, tele volt a környék westernkellékekkel, kissé olyan Mad Max-es érzése volt.
– A Turbo Lover tipikus utazódal, csak vigyázni kell a sebességgel.
– Igen, az tökéletes autós utazásokhoz.
– Ötven éve zenélnek, nemrég azt mondta egy interjúban, hogy ketyeg az órájuk. Meddig folytatja a Judas Priest?
– A metál nagypapái vagyunk, de addig, ameddig még képesek vagyunk jó lemezeket alkotni, jó koncerteket tartani, folytatni fogjuk. Ha a minőség elkezdene romlani, akkor én szívem szerint abbahagynám, mert azt szeretném, ha az emberek egy erős, eleven, vibráló zenekarként emlékeznének ránk, nem amolyan öreg nosztalgiazenészekként.
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.
Az elmúlt tizenkét évben 360 család kapott segítséget a törökbálinti Tábitha-ház különböző szolgáltatásainak köszönhetően, és jelenleg is több mint húsz család vár arra, hogy bekerülhessen az intézménybe.
A tegnapi nap folyamán ezrek ünnepelték a téli napfordulót a délnyugat-angliai Stonehenge ősi köveinél.
Meghalt Kalmár Márton szobrászművész, Szeged kiemelkedő alakja, akinek köztéri szobrai és művészeti munkássága meghatározó nyomot hagyott az alföldi városok kulturális életében.
Hagyd abba ezt az ostobaságot! - Lehetséges utóda megszégyenítette Pressmant
Oroszország hatalmas támadást indított
Pénz, szerencse, szerelem: mit tartogat 2025, a Vénusz éve?
Most van baj Romániában: januártól befagyaszthatják a nyugdíjakat és a béreket
Dárdai Bence máris kenterbe veri Szoboszlait, főhet Marco Rossi feje
Nagy megállapodást kötött Svájc az EU-val– és ennek Magyarország is vastagon örülhet
Kilencéves kisfiú is az áldozatok között a magdeburgi terrotámadásban
Szoboszlai Dominik klasszis teljesítményéről írnak az angolok – lapszemle
Az egekig magasztalja Szoboszlai és Kerkez teljesítményét a brit média
Lezuhant egy utasszállító repülő, sokan meghaltak + videó
Hajóbaleset történt a Margit híd közelében + videó
Itt van a britek háborús bejelentése
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.
Az elmúlt tizenkét évben 360 család kapott segítséget a törökbálinti Tábitha-ház különböző szolgáltatásainak köszönhetően, és jelenleg is több mint húsz család vár arra, hogy bekerülhessen az intézménybe.
A tegnapi nap folyamán ezrek ünnepelték a téli napfordulót a délnyugat-angliai Stonehenge ősi köveinél.
Meghalt Kalmár Márton szobrászművész, Szeged kiemelkedő alakja, akinek köztéri szobrai és művészeti munkássága meghatározó nyomot hagyott az alföldi városok kulturális életében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.