Bong Dzsun Ho tisztában volt azzal, hogy egy végtelenül egyszerű, mondhatni primitív történetből kell kiindulnia, különben elveszíti a nézők jelentős részét. Esetünkben arról van szó, hogy egy szűkös anyagi körülmények között élő család úgy dönt, kevésbé kifizetődő a társadalmon és a szomszédain élősködni, sokkal többet hoz a konyhára, ha egy gazdag család erőforrásaira hagyatkozik. Miután megvalósítják a kitűzött programjukat, addig élősködnek rajtuk, amíg az események szerencsétlen alakulása miatt patakokban nem kezd folyni a vér. Az élelmesebb nézőnek nagyon hamar szembeötlővé válik: a film azt sugallja, hogy ezek az érzéketlen, szegényeket cselédsorban tartó gazdagok meg is érdemlik, amit kapnak.
A rendező mindezt úgy éri el, hogy azokat a szereplőket, akik szegénysorból jönnek, nagyon alaposan bemutatja a filmben, karakterekből jellemekké formálja, akikkel a nézők könnyen alakítanak ki érzelmi viszonyt. A gazdag szereplők ellenben megmaradnak felszínes figuráknak, így a néző még véletlenül sem képes kialakítani velük érzelmi viszonyulást. Ha egy középszerű vagy kezdő filmrendezőről lenne szó, akkor egy egyszerű dramaturgiai hibáról beszélhetnénk, ami így egydimenzióssá, másként szólva faékegyszerűvé teszi az alkotást. Mivel azonban Bong Dzsun Ho köztudottan mestere a szakmájának (továbbra is hangsúlyozzuk, hogy nem zseni), kénytelenek vagyunk ezt a farkasordító hibát koncepciónak tekinteni. Ha viszont ez koncepció, akkor a dél-koreai rendező baloldali politikai nézeteinek terjesztésére trükkös kis tézisfilmet kreált. Olyat, amelyben nem bizonyítja állításait, egyszerűen csak szemlélteti az általa felállított tézist. Volt ilyen a filmtörténetben, nem is egy mű.

Fotó: Mozinet
Elődöt is talált magának, a szintén baloldali Luis Buñuel személyében, akinek utánzása révén elérte, hogy alkotása komoly, mély művészfilmnek tűnjön. Bong Dzsun Ho és Luis Buñuel között azonban az a jelentős különbség, hogy az utóbbi vállaltan készített baloldali tézisfilmet, de óriási tehetsége révén alkotásai sok formanyelvi újítást hoztak (vagyis Buñuel zseni volt). Az előbbi nem hoz igazán izgalmas formanyelvi megoldásokat, viszont nem képes túllépni egy tézisfilm szűkös keretein (mert Bong Dzsun Ho nem zseni).