Hiába tűnik el a kommunizmus Kelet-Európából az emberek örömére az 1980-as évek legvégén, hiába omlik össze a Szovjetunió döbbenetesen rövid idő alatt, Kubában Fidel Castro és kommunista diktatúrája kitart. A Wasp Network – Az ellenállók című filmből is kiderül, hogy már nagyon nehezen bírta a nép a folyamatos éhezést az 1990-es évek elején, ahogy azt is, hogy az alapvető szükségleteikhez sem tudtak hozzájutni, mert olyan nagy a szegénység az országban. Sokan ezért emigráltak Amerikába, amit hallgatólagosan támogatott az amerikai kormány, sőt mi több, még afölött is szemet hunytak, hogy sokan közülük csatlakoztak azokhoz a szervezetekhez, amelyek a kubai kommunizmus megbuktatásán dolgoztak. Arra jöttek rá a kubai migránsok, hogy Kuba a 90-es évek után már szinte csak a turizmusából éldegélt, ezért ha sikerül elijeszteni az igencsak szép számban érkező turistákat, akkor már olyan mértékű lesz a szegénység, hogy magától omlik össze a kommunista diktatúra. A Kuba felszabadításáért küzdőknek az lett tehát a céljuk, hogy elhitessék a világgal: Kuba veszélyes ország, nem nyaralásra való hely. Ezt viszont terrorcselekményekkel akarták elérni. Strandokra érkeztek meg motorcsónakokkal, majd a levegőbe lőttek géppisztolyokkal, hogy elijesszék a nyaralókat. Bár az esetek döntő többségében nem sérült meg senki, életre szóló traumát okoztak temérdek turistának. Ezek a kubai migránsok tehát terroristák voltak, mert a cél nem szentesíti az eszközt, legalábbis a filmrendező értelmezése szerint. De nemcsak lövöldöztek, hanem robbantgattak is, leginkább szállodákban. A valós eseményeket feldolgozó film itt már azt is bemutatja, hogy a robbantások során nemcsak komoly sérülések történtek, hanem halálesetek is.
Kertész Imre kulcsművéből furmányos színpadi adaptáció készült, Kelemen Hanna és Szabó Sebestyén László a főszereplők
Kertész Imre Kaddis a meg nem született gyermekért című műve alapján készült az a kivételes produkció, amely a budapesti bemutatót követően most országjáró körútra indul.