Édesapja szeleczi és boczonádi Szeleczky Manó vasútépítő-mérnök, édesanyja négyesi Négyessy Amália. 1933-ban érettségizett a budapesti Veres Pálné Leánygimnáziumban, elvégezte a Színművészeti Akadémiát, 1936-tól a Nemzeti Színház ösztöndíjasa, majd rendes tagja lett. A társulat titkos szavazása alapján 1939-ben a legrangosabb színházi díjnak számító Farkas-Ratkó gyűrűvel tüntették ki. 1941-ben igazgatójával egy szerep miatt vitába keveredett, akinek a kezdeményezésére a Színészkamara fegyelmi bizottsága elé került, amely elmarasztalta. Emiatt a következő évadtól átszerződött Fővárosi Operettszínházba. 1942 szeptemberében tűzték műsorra címszereplésével Huszka Jenő Mária főhadnagyát, amely 256 előadásával a kor legnagyobb operettsikere volt. A művésznőnek még rajongói klubja is alakult. 1944 elején a Madách Színházhoz szerződött, majd ősszel Kovách Aladár, a Nemzeti akkor kinevezett igazgatója orvosolva a korábbi igazságtalanságot, visszahívta az ország első teátrumába.
Színinövendékként 1936-ban szerepelt első filmjében. Több Mesterfilm produkcióban játszott, így a Szegény gazdagokban, a Gyávaságban és a Sziámi macskában. Az Egy éjszaka Erdélyben 1941-ben a velencei Nemzetközi Filmversenyen serleget nyert. Az első magyar-olasz közös gyártású film, a Tentazione / Revű csillag főszerepét is megkapta. Ekkorra már az ország legünnepeltebb filmcsillaga lett. A hangosfilm.hu oldal 1944-ig 29 alakítását sorolja fel.
Szeleczky Zita szükségét érezte annak, hogy a fronton harcoló honvédeknek, hivatása és tehetsége szerinti segítséget, biztatást adjon. Így sebesült katonák kívánsághangversenyein lépett fel, kórházakban látogatta őket. A harctérről honvédeink a neki írt rajongói leveleiket „drága kishúgunk” megszólítással kezdték, így vált a „nemzet kishúgává”.
Tudta, mi várna rá a szovjet megszállás után, így családjával a menekülés mellett döntött, 1945 márciusában elhagyta az országot. Hónapokig egy Innsbruck-közeli településen visszahúzódva élt. A korábban emigráltak szították a magyar menekültek elleni hangulatot, emiatt az amerikaiak ellenségként kezelték őket, ő pedig érthetően nem bízott bennük. Azok a színészek, akik felléptek, felhívták magukra a figyelmet, aminek az lett a vége, hogy kiadták őket. Később a franciák váltották fel a településen az amerikaiakat. Mivel Franciaország nem került hadiállapotba Magyarországgal, senkit sem szolgáltattak ki. A bánásmód is megváltozott, megsúgták neki, hogy Himmler Márton egysége vadászik rá. Később figyelmeztették, hogy a következő héten el kell fogniuk. Ezért titokban családjával Olaszországba szökött, 1946 elején Genovába, majd 1948-ban Argentínába, Buenos Airesbe költöztek. Ott eleinte visszavonultan élt, de egy filmszerepre való felkérés és az azt követő siker nyomában egy szavalóestet rendezett. Hatására az ott élő magyar kolónia művész tagjai segítségével megalkották Magyar Rozika alakját, és elindult a Magyar Színjátszó Társulat, majd 1951-ben az Argentínai Magyar Színház. 1956-ban egy Magyarországot bemutató rádiósorozatra kapott lehetőséget, a szabadságharc eltiprása után felhívást tett közzé a világ asszonyaihoz, irodalmi estet állított össze „Magyarország, a népek Krisztusa” címmel. 1959-től az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában tett magyar irodalmi műsorral előadó körutat. 1962-ben az USA-ban telepedett le. Menekülése után először 1990 őszén látogatott Magyarországra. 1998-ban hazatelepült, Érdre költözött. 1999. július 12-én hunyt el.