Online zongoraórák Zsófival

A közhely szerint minden rosszban van valami jó. Elsőre zavarba ejtőnek tűnik ezt a bölcsességet a koronavírus-járványra vonatkoztatni, a kistarcsai Váray család azonban megtalálta azt a bizonyos jót a rosszban. Váray Péter, az Anima Musicae Kamarazenekar csellistája és zongoratanárnő felesége, Váray-Major Zsófia megpróbálják a zenepedagógiát felzárkóztatni a XXI. századhoz, illetve alkalmazni a jelen helyzethez.

2020. 04. 04. 19:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

ray-Major Zsófia, a gödöllői Frédéric Chopin Zeneiskola zongoratanárnője. Pedagógusként őt is nehéz helyzetbe hozta a COVID-19, mert mint minden család, az övé is a négy fal közé szorult.

Teher alatt nő a pálma, tanítja egy másik mondás, ami szintén igaz Várayékra. Kitalálták ugyanis, hogy online zongoraórákat tartanak! Ne tessenek valami régimódi, ásatag, ásításra ingerlő, sótlan előadásra gondolni! A harmadik leckében például Zsófi helikopterbe ül két fiával: Domival és Danival, hogy ellátogassanak Haydn szülőhelyére – természetesen vizuális trükkök segítségével. Bizony sztoriba, látványba csomagolták az oktatást, eladhatóvá téve azt az érintett korosztály számára. Vettek egy zöld lepedőt, ami tökéletesen szolgálja a greenbox-hatást, azaz bármilyen hátteret képesek a szereplők mögé varázsolni: például a zenetörténet híres színhelyeit Eisenachtól Salzburgig.

Váray Péter, aki az Anima Musicae Kamarazenekar csellistája, gyakorlott videós, saját zenekara életéről is rendszeresen tudósít annak honlapján.

Virtuális utazást terveztünk, ellensúlyozva a járvány okozta bezártságot – árulta el Péter, s hozzáfűzte: – Legalább lélekben utazhatnak a gyerekek.

Mindig is vágytam rá, hogy a hagyományos zongoraórát kiegészíthessem a gyerekek számára zenetörténeti érdekességekkel de erre nem mindig van idő illetve nem álltak rendelkezésre megfelelő eszközök. A virtuális utazás remek módszer, hogy az amúgy szárazabb ismeret is befogadható legyen a növendékek számára – teszi hozzá Váray-Major Zsófia.

Megtalálták tehát az örömöt az ürömben azzal, hogy a zenepedagógiát megpróbálják felzárkóztatni a XXI. századhoz. (Miként várhatóan ez megtörténik majd a teljes magyar oktatásban.)

A virtuális órák különös részét képezik a testgyakorlatok. Erről Zsófi elmondta, hogy az úgynevezett Kovács-módszert az Eötvös Loránd Tudományegyetemen tanulta Dr. Pásztor Zsuzsanna professzor asszonynál.

A Kovács-módszer másik nevén zenei munkaképesség-gondozás, mely a kicsik esetében játékos képességfejlesztés – magyarázta a zongorista, aki az online oktatással kapcsolatban kiemelte: zongorát ezen a módon nem lehet hosszú távon tanítani, mivel az egy érzékeny párbeszéd két ember között, az átmeneti időben viszont nem nagyon akad ennél jobb lehetőség.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=288&v=yNPgbNMIIbY&feature=emb_logo

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.