„Lehet, hogy van a Neotonnál tehetségesebb zenekar, de szorgalmasabb biztosan nincs” – mondta a harminc éve elhunyt Erdős Péter, a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat (MHV) popmenedzsere kedvenceiről, akiket 1983 októberében egészen a tokiói Yamaha-fesztivál nagydíjáig vezényelt. Köztudott, hogy Erdős élettársa az együttes szerves részeként szereplő Kócbabák egyik tagja, Csepregi Éva volt. Az énekesnő bizarr módon Erdős egyik korábbi feleségével, Dobos Annával is jóban volt, olyannyira, hogy még Csepregi Éva 2009-ben megjelent memoárkötetét is ő gondozta. A Neotonnak a többi zenekarhoz képest persze jóval több lehetősége lett Erdős Péterrel, akit eredetileg Pásztor László zenekarvezető és Fábián Éva, a Kócbabák másik tagja (a harmadik Pál Éva volt) hívott meg egyik koncertjükre Bors Jenő MHV-igazgatóval együtt.
A csapat nemcsak Csepregi Éva, de valószínűleg a kompromisszumkészsége miatt is megkapta a kiemelt figyelmet Erdőstől, aki az egypárti monopolfelfogásból kiindulva a velük rivalizáló, ugyancsak diszkózenét játszó Kati és a Kerek Perecet ellehetetlenítette, mondván, hogy egyazon zenei stílusból elegendő erre a kis szűk magyar piacra egyetlen banda, ráadásul a dorogi lemezgyárban sincs többre gyártókapacitás. Ezt egy huszárvágással oldotta meg, mégpedig úgy, hogy a zenekar két tagját, Végvári Ádámot és Bardóczi Gyulát áthívta a Neotonba, nyilván jobb kondíciókat ajánlva. Erdős Péter befolyását mutatja az is, hogy amikor Baracs Jánost 1977-ben felvették a Neotonba (Galácz Lajos helyére, aki a jóval nyugalmasabb civil életet választotta a zaklatott zenészi pálya helyett), akkor behívatta magához és különböző keresztkérdésekkel tesztelte, mint például: van-e érettségije?, tud-e olyan jól basszusgitározni és énekelni, mint Demjén Ferenc?, illetve szokott-e alkoholizálni?
Érdekes és paradox módon a szocialista viszonyok ugyanakkor a Neoton munkásságára is rányomták a bélyegüket. Ennek egyik megnyilvánulása az 1979-es, Napraforgó című lemezükön megjelent Santa Maria című slágerük sorsa, ugyanis ezt a számot fél évig nem engedte játszani a rádió abból a megfontolásból, hogy a dal egyik sora – „Az se baj, hogyha felfedezzük Amerikát” – szerintük disszidálásra buzdított. A rádió szerkesztőinek meggyőzésében nyilvánvalóan a józan ész is szerepet játszhatott, de könnyen elképzelhető, hogy Erdős Péter is szólt néhány jó szót a furcsa alapon született szilencium feloldása érdekében.