Az első pillanatban úgy tűnik, hogy egy csodálatos mesevilágba vezet a rendező, a cím is erre utal, aztán szép lassan rájön a néző, hogy ebben a filmben mindenki magányos, egyedül van, szerencsétlen és szomorú. Hiába harsogók a színek, hiába történik ezernyi csoda, Jeunet szerint elátkozott világban élünk. Majd egy idő után kiderül, hogy van egy lány, aki nem él elátkozott világban. Amélie-nek hívják. Illetve egészen pontosan ő is ebben az elátkozott világban él, csak óriási fantáziával áldotta meg az Isten. Képzelete határtalan, sőt a világ temérdek apró dolgának is tud örülni.
Az Amélie csodálatos életét hamar megszerette a közönség. Leginkább egyszerű, viszont iszonyatosan fontos mondanivalója miatt. Egyrészt azt állítja Jeunet, hogy külső beavatkozás nélkül senkinek az életében nem lesz változás. Vagy másként szólva, nem tudunk saját magunk változtatni az életünkön. Mindenki be van zárva a maga kis világába, és nem lát ki onnan. Ha viszont valaki megkapja a tündöklés képességét, ha érzi az elhivatottságot, hogy másokon segítsen, ha tudja is azt, hogy miben kellene segíteni, akkor – ha csak egy egészen kicsit is, de – jobb lesz a világunk.
A film különlegessége, hogy egyenrangúként kezeli a rendező a valóság és a fantázia képeit. Ennek az lesz az eredménye, hogy Amélie szemével látunk mindent, szép lassan megtanuljuk a gondolkodásmódját. Ráadásul a film végére mindenki Amélie-vé változik, és ha csak rövid ideig is, de egészen más szemüvegen át nézi a világot. Jeunet ugyanis nemcsak egy filmet forgatott, hanem olyan világot teremtett, ami a zsigereinkig hatol.

Fotó: Mokép
Jeunet filmje azt is megtanítja az önbizalmát vesztett nézőknek, hogy merjenek álmodni. Kicsit sem kell félni ettől az undok és elátkozott világtól, bár azt nem árt tudni, hogy a világ bizony ilyen, de álmokkal szebbé tehető. Mégpedig a fontosabb álmok megvalósításával. Jeunet filmje arra is felhívja a nézők figyelmét, hogy mindenki jobban jár, ha megpróbálja élvezni az életet, szerencsésebb, ha kalandnak, mintha kínszenvedésnek fogjuk fel.