Ha a világ bármely táján megkérik ma a képzeletbeli átlagembert, mondjon egy indusztriális zenekart, a többség természetesen a Rammstein nevét suttogja irtózattal vegyes csodálattal, hisz valóban egyszerre szörnyű és ámulatba ejtő, hogy egy – alapvetően – metálegyüttes világhírre tesz szert azzal, hogy ugyanazt a három számot írják meg százszor pepitában, és a változatos (vagy bármilyen) zeneiség helyett csak a minél bizarrabb látványra fókuszálnak. Ha átlagemberünk elvetemültebb, akkor említi még a Nine Inch Nailst, a Fear Factoryt (hírnevüket annak ellenére szárnyal, hogy az 1995-ös, zseniális Demanufacture-ön kívül nem csináltak jó lemezt), esetleg a Ministryt. Ha azonban a Laibachot (a Rammstein Laibach gyerekeknek – ahogy utóbbi zenekar szokta mondani), netán az Einstürzende Neubautent említi valaki, akkor igazi ínyencre akadtunk. A világ egyik legkülönösebb, óriási hatású, kultikus zenekara hat év után új lemezt adott ki Alles in Allem címen.
Az Einstürzende Neubauten (Leomló panelházak) esetében az ipari zene sosem elektrometál keveréket jelentett, hanem valóban ipari eszközökkel keltett zajt, ami önmagának is ellentmondva válik zenévé. Korai lemezeik, mint az első, 1981-es Kollaps vagy az 1983-as Zeichnungen des Patienten O. T. komoly kihívást jelentenek a legelszántabb hallgatónak is. Az eredetileg avantgárd performanszcsoportként alakult együttes vascsövekkel, láncokkal, hordókkal, zártszelvényekkel, fúrókkal hívott elő apokaliptikus (mégis valami perverz mód otthonos) zörejeket, ezek fölött úszott Blixa Bargeld dalszerző-frontember hisztérikus kántálása, szavalása, suttogása. Aztán szép lassan hangszerszerű hangszereket is igénybe vettek, és egyre több lemezükön bukkantak föl már-már popos, de legalábbis táncolható „slágerek”, mint a Feurio!, a Weil Weil Weil vagy a Die Interimsliebenden.
Az együttes – Bargeld szavaival – zenei rendezője a 90-es évektől Alexander Hacke gitáros, basszusgitáros és sok műfajban jeleskedő (számos filmzenét is írt) szerző. Az Einstürzende utoljára 2014-ben adott ki lemezt: a Lament anyaga egy zenei performanszból állt össze, amit Diksmuide belga város felkérésére állítottak össze az I. világháború kitörésének évfordulójára.