A Hasonmások műfajhoz illőn szerelmes, leleplezős, sok burleszket kínáló cselekménye Pozsgai Zsolt szövegkönyve, a zenéje pedig Nagy Tibor – népszerűségük dacára is igényes – popslágereiből áll (Száguldás, porsche, szerelem, Táncoló fekete lakkcipők, Ez majdnem szerelem volt). A dalok ismerősek, ismerős a közeg, a vidéki kultúrház is a maga leninszürke ridegségével, no meg a szereplők: az Elvis-imitátor és a táncdalénekesnő, a mindenkori szórakoztatóipar bumfordi kis(közép)iparosai. A kultúr egyébként kaszinó akar lenni, mert a helyi tanácselnök ilyen nagypolgári elhajló. A darab nagy részében művésznő és művész úr (Foki Veronika, Borbély Richárd – primadonna és bonviván) próbál az ünnepélyes megnyitóra, ebbe olykor belebonyolódik a tanácselnök és titkos szerelme, a kaszinó reménybeli ügyvezetője (Hertelendy Attila, Kovács Virág – táncoskomikus és szubrett) műkedvelő duettje, valamint a helyi néptánccsoporthoz politikai okokból száműzött, többszörös Kossuth-díjas koreográfus (Ticz András) és kis csapata gegjei. És természetesen a cselszövő, a gnómszerű, kukkoló természetű újságíró, a helyi jellegű Jágó és Biberach (Szakály Aurél).
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.