– Igen, akkor a színházi találkozókra csak egy körhöz tartozó társulatokat hívtak, a kritikusok királycsinálók voltak, akik szinte kizárólag ezeknek az együtteseknek a produkcióiról írtak, s megmondták, ki tehetséges, ki nem, melyik produkció jó, melyik nem. Ha ennek vége van, azt tudom mondani: hál’ Istennek! Végre vége van! Ugyan én zenetanárként végeztem a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán, de 37 éve dolgozom színházban, 21 esztendeje vezetek független színházat. No, nem alternatívat, mert népszínházi profillal működünk. Ráadásul kertvárosban. Nem is sikerült elérnem, hogy az elmúlt két évtizedben viszonylagos rendszerességgel kritikusok jöjjenek az előadásainkra. A képzésről pedig annyit: remélem az ezután bekerülő gyerekek hasonló oktatásban részesülnek majd, mint a kaposvári egyetem színinövendékei. Ma már világszerte, de Kelet-Európában is másként fogalmaznak a színpadon, másként léteznek a térben. Nem a nálunk még mindig honos, poros, porosz-német típusú színjátszás szabályai szerint. Vidnyánszky Attila alternatív rendező, nem konzervatív – persze tud olyat is. Ő alternatív színházat csinál a Nemzetiben, méghozzá estéről estére 600 néző számára. Ekkora nézőteret nem egyszerű megtölteni. Addig volt ő népszerű a szakmai megmondók szenében, ameddig Kárpátalján tolták a farmotoros buszt. Addig ömlengtek. Most már fanyalognak, mert meglátták, hogy elkezdődött egy szakmai területfelosztás.