A Közép-európai Hobo Blues című korong megjelenése előtt Hobóék egy kislemezt már megjelentethettek, amin a 3.20-as blues és a Rolling Stones blues volt, ezt akkor néhány óra alatt elkapkodták. A Magyar Hanglemezgyártó Vállalat (MHV), látva ezt a nagy érdeklődést és az Omega előzenekaraként aratott Kisstadion-beli nagy sikerüket, meglátta bennük az üzletet. Dobó Ferenc, a Neoton hangmérnöke vezette a felvételeket, aki technikai szempontból az MHV mindenható ura volt. Úgy bízták meg ezzel a feladattal, hogy előtte életében egyetlen Hobo Blues Band-koncerten sem volt, így nemigen ismerte a számaikat, ami nagyban megnehezítette a vele való közös munkát. A szövegeket előzetesen be kellett adni az MHV-nek, a dallamokat viszont nem, hiszen egy C-dúr vagy egy G-moll nem lehetett reakciós még az akkori elvtársak szerint sem. A szövegekkel azonban nem keveset bajlódtak, Erdős Péter magához vonta a cenzori hatáskört, nem hagyva azt a Táncdal- és Sanzonbizottságra.
Viharban születtek
A nyitódal, Mindenki sztárból, a minden ember iránti humoros tisztelet dala, szellemi elődje pedig a Generál Te is lehetsz sztár című opusa volt, akkoriban a Piramis koncertjein is szívesen skandálta a közönség, hogy „Akárhogy is fáj, Piramis a sztár”. Ebből Hobónak ki kellett húznia az orosz tanár kifejezést, lett helyette szőke tanár, viszont nem vette észre Erdős, hogy a szövegírónak az orosz kommunista katonatiszt Csapajev – akiről propagandafilmet forgattak 1934-ben a Szovjetunióban – szerepeltetése a legfontosabb ebben a versszakban, és azt benne hagyta. Csapajeven kívül Mick Jagger, Puskás Öcsi és Robin Hood (utóbbi egy bokorból lesett meg egy szerelmespárt eléggé félreérthető pozícióban) szerepel ebben a dalban, de értük nem kellett harcolnia, maradhattak a szövegben.
Erdősben a szövegek adok-kapok egyeztetése során – ami maga volt a cenzúra folyamata – az a benyomás alakult ki Hobóról, hogy kompromisszumra hajlandó, de valójában ezt a párharcot a renitens művész nyerte meg, mert a számára fontos szavakhoz eredményesen ragaszkodott. Ezen a lemezen az öncenzúrát is alkalmazta, a Közép-európai Hobo Blues I.-ben eredetileg azt írta a végére, hogy „Ne bántsatok engem/Még itt kell maradnom”, ehelyett átírta „Ne bántsatok engem/Mert én nem haragszom”-ra, nem az esetleges politikai felhangok miatt, hanem mert szebbnek érezte. Ugyanebben a számban a tehervonat-motívum a sorstragédiáink megjelenítése, Auschwitztól a katonák bevagonírozásán át a Gulágig, amihez pedig azt a Szárszót kapcsolta a szövegíró, ahol József Attila és Latinovits Zoltán öngyilkos lett. A közép-európaiság ebben az esetben leginkább a magyar történelem legsötétebb lapjain keresztül jelenik meg, és erre rímel a „Viharban születtem” kifejezés, hiszen ez azt sugallja, hogy ezelőtt sok rossz esett meg a magyar történelemben, míg a szebb és jobb időszak még várat magára.
Mindenkinek van egy Mexikója