– Jelen pillanatban fölényben vannak a szeletelt munkák a többihez képest

Magyar világsiker az Oszakai világkiállításon
Fudzsimotó Szú japán sztárépítész élete egyik főműveként mutatta be a Magyar Zene Házát a világkiállításon.
– Jelen pillanatban fölényben vannak a szeletelt munkák a többihez képest
– válaszolta érdeklődésemre Majoros Áron Zsolt, miszerint egy alkotói korszakát üdvözölhetjük-e ezekben a művekben. De honnan az ötlet, az ihlet, a vízió, a gondolat, merült fel az újabb kérdés.
– Már az egyetemen foglalkoztatott, hogy ne csak a plasztika felületét „dolgozzam meg”, valami más megoldást kerestem, olyan emberábrázolást, ami a személyiség teljes valóját képes megmutatni. Így jutottam el odáig, hogy az ember egy szobrász számára sem pusztán a test, hanem a test, a lélek és a szellem együttese. Ezt az egységet kell valamilyen módon megfogalmazni
– magyarázta a művész, aki beszámolt gyakorlati tapasztalatairól.
Amikor direktöntvényt készített magáról, megállapította, mennyire nem hasonlít a gipszlenyomat önmagára.
– Ha egy professzionális lenyomat sem képes visszaadni a személyiséget, akkor nekem más módon kell a szellem, a lélek szobrát megvalósítanom – mutatott rá, s arra is, hogy mindez még az egyetemi évei alatt történt.
Nem csoda hát, ha diplomamunkáján, a Lélek szobrán saját negatívját faragta ki fából. Ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: a plasztika légüres tér volt. Ugyanakkor szakralitást is vitt az alkotásba, amit a talpánál és a fejénél megnyitott, lehetőséget adva a vertikális töltekezésre. – Nem voltam elégedett – vallotta be. – Fél év munkája, s mégsem tudtam a nézőnek teljes egészében átadni, amit szerettem volna.
Ekkor a fától az acél felé fordult.
– Sok fát faragtam, így jól ismertem a rétegződést, az évgyűrűket, a növekedési struktúrát. Először kagylók képében hegesztett egymásra lemezeket, kezdetben zárt alakzatokat alkotva. – Már tudtam pozitív-negatív formákat, nyitott és zárt tereket létrehozni, de még nem tudtam rendszerként használni a technikát – mesélte, hozzáfűzve: végül az egyik művésztelepen távtartókkal választotta el egymástól a rétegeket. – Onnantól kezdve beáradt a fény a szoborba, és számos plusztartalmat tudtam belesűríteni az alakokba – mondta el a szobrokról, amelyeknek szem, száj, arcvonások híján nincsen egyéniségük.
– Úgy érzem, nem fontos a személyiség, direkt elveszem, hogy senkihez ne lehessen kötni a munkákat, amik amolyan tömegember-prototípusok. Nem lenne jó, ha bárki bármilyen ismerős archoz, emberhez hasonlítgatná a szobrokat. Akkor a személyes jelleg, nem pedig az alkotás ereje hatna. Az értelmezésben különféle testtartásokkal, motívumokkal igyekszem segíteni – magyarázta Majoros Áron Zsolt.
A művészetelméleti témáról átkanyarodtunk a kézzelfogható valósághoz, amikor kíváncsiskodtam: mégis hogyan valósulnak meg ezek a masszív acélalkotások. – Először modell után megfaragom hungarocellből az alakot – kezdte beszámolóját az ifjú mester, s menten belefojtottam a szót. Modell után? De hiszen az imént mondta, hogy arra törekszik, ne legyen egyénisége a munkáinak. – Ha a figurát saját ötleteim alapján alakítanám ki, akkor túl összetett lenne az amúgy sem könnyen átlátható technika miatt
– fejtette ki, majd azt is bevallotta: izgalmas élő modell után faragni. Folytatva az akadékoskodást, megkérdeztem: miért éppen hungarocellből, ebből a mindannyiunk által ismert, ám nem kedvelt, forgácsolódó csomagolóanyagból készíti? – Pont ez az előnye, hogy forgácsolódik, mert nagyon könnyű faragni, a végén pedig könnyen csiszolható, szinte kőszerű felületet lehet kialakítani.
E hungarocell vázlatról hőálló negatívot készít, és abba hegeszti bele a szeleteket. S ha már azzal kezdtük, hogy stílusa, a szeletelt alakok felismerhetően rá jellemzőek, vajon milyen irányban tervez elmozdulni? Mire azt felelte, hogy már itt, a Gaál Imre Galériában is láthatók tömör szobrok. Igen ám, de azok szintén szeletek, például egy arcél hüvelykujj vastagságú közepe. – Olyan részletei ezek az arcnak, amelyekhez nem vagyunk hozzászokva, amire nem figyelünk a való életben. Most léptem erre az útra, ráadásul egyéb anyagokkal is kísérletezni fogok, méghozzá az üveggel – engedett bepillantást a jövőbe Majoros Áron Zsolt.
Fudzsimotó Szú japán sztárépítész élete egyik főműveként mutatta be a Magyar Zene Házát a világkiállításon.
A százéves színésznőt álmában érte a halál.
Jövőre lesznek negyvenévesek, pályafutásuk és felemelkedésük igazi sikertörténet.
Május 3-án, szombaton rendezik meg a XIV. Táncház Napját, rengeteg néptánccal, népzenével és kézműves foglalkozásokkal.
Ismét Magyarországra érkeznek a Google utcaképkészítő járművei
Semmi jele, hogy Magyar Péter ott volt a pápa temetésén
Ennyi volt! Lékai-Kiss Ramóna bejelentette, itt a vége
„Szégyen!” – így reagált Orbán Viktor Manfred Weberék döntésére
"Michael Schumacher új reményt adott a felépülésére" - állítja az egyik legjobb barátja
Május 1-jei nyitvatartás: elárulta a Lidl, a SPAR, a Tesco, a CBA, az Aldi és a többiek, mikor zárnak be a boltok a négynapos hosszú hétvégén – lesznek meglepetések
Hatalmas fordulat állt be Carlo Ancelotti jövőjében
Az Újpest FC elismerte, tavaly tárgyaltak Csongvai Áron visszatéréséről
Magyar Péter ismét felsült, nem jött össze az előrehozott választás
A spanyolországi áramszünet valódi oka
Kiderült, mikor zárnak a boltok a hosszú hétvégén
Különös hiba Ferenc pápa sírján
Fudzsimotó Szú japán sztárépítész élete egyik főműveként mutatta be a Magyar Zene Házát a világkiállításon.
A százéves színésznőt álmában érte a halál.
Jövőre lesznek negyvenévesek, pályafutásuk és felemelkedésük igazi sikertörténet.
Május 3-án, szombaton rendezik meg a XIV. Táncház Napját, rengeteg néptánccal, népzenével és kézműves foglalkozásokkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.