– Jelen pillanatban fölényben vannak a szeletelt munkák a többihez képest
– válaszolta érdeklődésemre Majoros Áron Zsolt, miszerint egy alkotói korszakát üdvözölhetjük-e ezekben a művekben. De honnan az ötlet, az ihlet, a vízió, a gondolat, merült fel az újabb kérdés.
– Már az egyetemen foglalkoztatott, hogy ne csak a plasztika felületét „dolgozzam meg”, valami más megoldást kerestem, olyan emberábrázolást, ami a személyiség teljes valóját képes megmutatni. Így jutottam el odáig, hogy az ember egy szobrász számára sem pusztán a test, hanem a test, a lélek és a szellem együttese. Ezt az egységet kell valamilyen módon megfogalmazni
– magyarázta a művész, aki beszámolt gyakorlati tapasztalatairól.
Amikor direktöntvényt készített magáról, megállapította, mennyire nem hasonlít a gipszlenyomat önmagára.
– Ha egy professzionális lenyomat sem képes visszaadni a személyiséget, akkor nekem más módon kell a szellem, a lélek szobrát megvalósítanom – mutatott rá, s arra is, hogy mindez még az egyetemi évei alatt történt.
Nem csoda hát, ha diplomamunkáján, a Lélek szobrán saját negatívját faragta ki fából. Ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: a plasztika légüres tér volt. Ugyanakkor szakralitást is vitt az alkotásba, amit a talpánál és a fejénél megnyitott, lehetőséget adva a vertikális töltekezésre. – Nem voltam elégedett – vallotta be. – Fél év munkája, s mégsem tudtam a nézőnek teljes egészében átadni, amit szerettem volna.
Ekkor a fától az acél felé fordult.

– Sok fát faragtam, így jól ismertem a rétegződést, az évgyűrűket, a növekedési struktúrát. Először kagylók képében hegesztett egymásra lemezeket, kezdetben zárt alakzatokat alkotva. – Már tudtam pozitív-negatív formákat, nyitott és zárt tereket létrehozni, de még nem tudtam rendszerként használni a technikát – mesélte, hozzáfűzve: végül az egyik művésztelepen távtartókkal választotta el egymástól a rétegeket. – Onnantól kezdve beáradt a fény a szoborba, és számos plusztartalmat tudtam belesűríteni az alakokba – mondta el a szobrokról, amelyeknek szem, száj, arcvonások híján nincsen egyéniségük.