A magyar pártállami könnyűzenei vezetés – már ez is fából vaskarika helyzet volt, elvégre egy hivatalnok miért is lett volna érdekelt mások sztárrá tételében, hisz így is, úgy is megkapta a fizetését – 1970-ben elhatározta, hogy jól megmutatja a Nyugatnak, mire képes a magyar pop-rock ipar. A feladatokat az egyébként is a külföldi kapcsolatokat hivatalból ápoló Nemzetközi Koncert Igazgatóságra (NKI) bízták, amelynek sajtó- és propaganda-csoportvezetője, Sailer Károly erről a sikertelen próbálkozásról azon nyomban be is számolt felettes szervének, a Művelődésügyi Minisztérium zene- és táncművészeti főosztályának. De ne legyenek kétségeink, innen az információt azon nyomban továbbították a pártközpontba. A Sailer-jelentés a csődöt mondott kommunista propagandatevékenység állatorvosi lovává vált. Ebből ugyanis kiderül, hogy az 1962-es Ki mit tud? megosztott első díját füttyművészetével elnyerő Hacki Tamásról és Ex Antiquis nevű zenekaráról mindössze háromszáz prospektust tudtak magukkal vinni; de ami még ennél is szomorúbb, hogy
egyetlen Hacki-poszter kiállítására sem futotta, mert az ehhez szükséges felület bérleti díja hétszáz frankra rúgott, ami már meghaladta a kötött devizagazdálkodással sújtott NKI büdzséjét.
Nemcsak ez, de még a telexezés is majdnem meghaladta a lehetőségeiket. Aztán némi furfanghoz folyamodva megállapodtak a Craven cigarettacéggel, hogy Hackit az ő Rolls-Royce autójukkal viszik a nyilvános főpróbára, miáltal Hacki Tamás felhívja a figyelmet a dohánygyárra, a kocsi pedig elegáns megjelenést kölcsönzött (szó szerint) a művésznek. A lehetőségekhez képest igyekeztek megfelelő sajtót verbuválni, ami azért mehetett viszonylag könnyen, mert azokban az időkben Nyugat-Európában sokan kíváncsiak voltak, mit művelnek a vasfüggöny keleti oldalán popzene címszó alatt. Megint csak jellemző azonban a szocialista szervezésre és a tőkehiányra, hogy
az NKI pénzszűke miatt mindössze egyetlen képet tudott megvásárolni a rendezvényen fellépő Hackiról a profi fotóstól.
A siker érdekében más könnyűzenészek életrajzát is kivitték magukkal az NKI-alkalmazottak, hátha valamelyik kiadó ráharap egyik vagy másik magyar előadóra.

Fotó: MTI / Bara István
Logikusnak tűnt, hogy Késmárky Marikával, az 1969-es Táncdalfesztivál győztesével is megpróbálkoznak, azonban a művésznő még indulás előtt elfelejtett magáról önéletrajzot adni az NKI-nak, így Cannes-ban sem tudták őt bemutatni. A minisztériumnak írt jelentés ezt indignálódva jegyezte meg, holott valószínű, hogy ha rendesen kérik az énekesnőtől, akkor teljesítette volna a kérésüket, de úgy látszik, senkinek nem volt érdeke, hogy a minimálisnál jobban reklámozzák őt.