– Évek óta egy csokorban nyújtják adventi programjaikat Budapest bevásárlóutcái közül a Falk Miksa utca, a Bartók Béla út, a Deák Ferenc utca, a VI. és VII. kerület multikulturális negyede és Ráday utca. Hogyan indult az együttműködés?
– A bevásárló- és tematikus utcák vállalkozói összefogásban működő területek, ahol közösen dolgoznak az utcák népszerűsítésén és együtt kívánnak javítani környezetükön az ott lévő üzletek. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara pedig azzal a céllal hozta létre a bevásárlóutca-menedzsmentet, hogy ezekben a speciális utcákban lévő vállalkozásokat segítse, támogassa.
Különlegesek az itt lévő vállalkozások, mert azon túl, hogy együttműködnek egymással, fontos szerepet tölt be életükben a kultúra.
Széles programkínálattal várják a vendégeket, ehhez mi is igyekszünk hozzájárulni közös rendezvényekkel, így jöttek létre négy évvel ezelőtt az adventi időszak programja is.
– Idén szakítottak a SlowXmas elnevezéssel, hiszen most más került a középpontba, a kereskedőknek, a szolgáltatóknak ugyanis mindennél többet jelent a vásárló. Érezhető a vásárlók részéről a segíteni vágyás?
– Valóban túl jól sikerült idén a lelassulás, de a humort félretéve, nem szerettük volna elengedni a vállalkozók kezét, hiszen értük vagyunk, és az utcamenedzsmentek is azért dolgoznak, hogy mind a vállalkozók, mind az ott élők, odalátogatók számára egy élhető teret alakítsanak ki közösen az érintettekkel.

Fotó: BUM
Ebben pedig a vendégek, a vásárlók is segítségünkre vannak, hiszen sokan továbbra is látogatják kedvenc üzletüket, vagy épp elvitelre, kiszállításra kérik szokásos menüiket. Ahol erős a helyi közösség, ott a vállalkozók is arról számolnak be, hogy korábbi vevőik támogatják őket azzal, hogy most is az ő termékeiket, szolgáltatásaikat veszik igénybe.
– Miért fontos az összefogás az utcák részéről, és miként tudják erősíteni egymást a közös megmozdulással?
– Az együttműködésben, közös gondolkodásban, cselekvésben mindig is nagy erő volt, hiszen közösen biztosan többre vagyunk képesek, mint egyedül. A szinergiák összeadódnak, és pont ebben rejlik a bevásárló- és tematikus utcák jelentősége. Ezzel a „módszerrel” sokkal több figyelmet tudnak elérni, és valódi közösséget tudnak építeni, ami később a nehéz időkben vagy épp a problémák megoldásában is segíti a közösség tagjait.