Járvány idején is együttműködnek Budapest bevásárlóutcái

Az együttműködésben, közös gondolkodásban, cselekvésben mindig is nagy erő volt, hiszen közösen biztosan többre vagyunk képesek, mint egyedül – mondja Király Gabriella, a BUM bevásárlóutca-menedzsere arról az összefogásról, amelynek keretében öt ikonikus budapesti bevásárlóutca a vírus ellenére is összefogott, és egy csokorban ajánlják adventi programjaikat a karácsonyra készülőknek. A #Várunkvissza kampányról kérdeztük.

Nagy Zsóka
2020. 12. 11. 18:04
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Évek óta egy csokorban nyújtják adventi programjaikat Budapest bevásárlóutcái közül a Falk Miksa utca, a Bartók Béla út, a Deák Ferenc utca, a VI. és VII. kerület multikulturális negyede és Ráday utca. Hogyan indult az együttműködés?

– A bevásárló- és tematikus utcák vállalkozói összefogásban működő területek, ahol közösen dolgoznak az utcák népszerűsítésén és együtt kívánnak javítani környezetükön az ott lévő üzletek. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara pedig azzal a céllal hozta létre a bevásárlóutca-menedzsmentet, hogy ezekben a speciális utcákban lévő vállalkozásokat segítse, támogassa.

Különlegesek az itt lévő vállalkozások, mert azon túl, hogy együttműködnek egymással, fontos szerepet tölt be életükben a kultúra.

Széles programkínálattal várják a vendégeket, ehhez mi is igyekszünk hozzájárulni közös rendezvényekkel, így jöttek létre négy évvel ezelőtt az adventi időszak programja is.

– Idén szakítottak a SlowXmas elnevezéssel, hiszen most más került a középpontba, a kereskedőknek, a szolgáltatóknak ugyanis mindennél többet jelent a vásárló. Érezhető a vásárlók részéről a segíteni vágyás?

– Valóban túl jól sikerült idén a lelassulás, de a humort félretéve, nem szerettük volna elengedni a vállalkozók kezét, hiszen értük vagyunk, és az utcamenedzsmentek is azért dolgoznak, hogy mind a vállalkozók, mind az ott élők, odalátogatók számára egy élhető teret alakítsanak ki közösen az érintettekkel.

Király Gabriella: Budapest bevásárlóutcái együttműködnek a járvány idején is
Fotó: BUM

Ebben pedig a vendégek, a vásárlók is segítségünkre vannak, hiszen sokan továbbra is látogatják kedvenc üzletüket, vagy épp elvitelre, kiszállításra kérik szokásos menüiket. Ahol erős a helyi közösség, ott a vállalkozók is arról számolnak be, hogy korábbi vevőik támogatják őket azzal, hogy most is az ő termékeiket, szolgáltatásaikat veszik igénybe.

– Miért fontos az összefogás az utcák részéről, és miként tudják erősíteni egymást a közös megmozdulással?

– Az együttműködésben, közös gondolkodásban, cselekvésben mindig is nagy erő volt, hiszen közösen biztosan többre vagyunk képesek, mint egyedül. A szinergiák összeadódnak, és pont ebben rejlik a bevásárló- és tematikus utcák jelentősége. Ezzel a „módszerrel” sokkal több figyelmet tudnak elérni, és valódi közösséget tudnak építeni, ami később a nehéz időkben vagy épp a problémák megoldásában is segíti a közösség tagjait.

– Az öt utcában még ebben a nehéz helyzetben is, amit a vírus jelent, több mint száz üzlet tart nyitva. Milyen módokat találtak a szolgáltatók arra, hogy továbbra is kiszolgálhassák a vásárlókat?

– A skála színes, az online értékesítéstől, a nyitvatartás szabályokhoz és igényekhez igazításától a különleges ajánlatokon át az új és frappáns szolgáltatásokig minden megtalálható a palettán. A rendezvényeket pedig, aki tudta, az online térbe tette át, hogy ne hagyják magukra korábbi közönségüket, és együtt vészeljék át ezt az időszakot. Mi is ezt tettük több programmal is.

– Látva az utcák kreatív megoldásait, önnek mely akciók a legkedvesebbek?

– Csak kiragadva kettőt: a Bartók Béla úton iparművészeket fogadtak be az üzletek, hogy egymáson segítve, színes kínálattal várják az érdeklődőket, vagy egyes éttermek – követve egy-egy gyorséttermi lánc bevált szolgáltatását – önmaguk is bevezették a „drive-thru”, azaz az elvitelre kért ételeket, italokat, sőt, az autóhoz is kiviszik, így parkolnia sem kell a kedves vendégnek.

Budapest bevásárlóutcáinak kreatív megoldásokat keres az utcamenedzsment
Fotó: BUM

Elmondható, hogy ezek a különleges vállalkozások mindent megtesznek, amivel továbbra is a vásárlók, vendégek szolgálatára lehetnek, mi pedig mindent megteszünk, hogy amilyen eszközzel csak tudunk, segítsünk nekik. Nem szeretnénk magukra hagyni azokat sem, akik bezárni kényszerültek a jelenlegi helyzetben, ezért is lett a kampányuk neve #Várunkvissza, hiszen amint lehetséges, a vendégeket a fizikális térben is szeretnék újra látni.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.