Több mint fél évtizedet várt a Mini együttes arra, hogy lehessen nagylemezük – Erdős Péterrel kifejezetten feszült volt a viszonyuk –, de végül eljutottak odáig, hogy 1980-ban a közönségük ovációját is megörökítsék a „csillogó fekete lemezeken”.
Procedúra felsőfokon
A Mini már túl volt két sikeres stúdiólemezen (Vissza a városba, Úton a Föld felé), amikor a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat (MHV) vezetőit sikerült rávenni, hogy ha már ennyire népszerű a Mini, ráadásul nem írnak rendszerellenes szövegeket a dalaikban, jelentessenek meg velük egy koncertlemezt. Nem volt viszontagságoktól mentes, mire a boltokba kerülhetett a hanghordozó, ami leginkább a Kádár-korszak sajátosságaira volt visszavezethető. Török Ádám úgy emlékezik, a Piramis 1979. szeptember 23-i, elementáris erejű, óriási sikerű, a Budai Ifjúsági Parkban adott koncertje ihlette meg, hogy ők is hasonlóan hagyjanak nyomot maguk után az utókor számára. Éppen ezért, amikor kipattant az ötlet az agyából, teljes vehemenciával állt rá a szervezésre a Budai Ifiparkban. Az már nem az ő hibája volt, hogy ez az ifipark végül nem az az ifipark lett.

Fotó: Fortepan/Mona
Mindenesetre a koncertet meg kellett szervezni, több fronton is engedélyeztetni kellett, ami átlagos esetben felért egy autodafé jellegű procedúrával: a koncerthelyszín elküldte az Országos Rendező Irodának (ORI) az együttes repertoárját és a megkötendő szerződést, mire az ORI leellenőrizte, hogy az adott muzsikusoknak megvan-e a működési engedélye, illetve ennek megléte esetén jóváhagyta a koncertet a zeneszámok listájával együtt, természetesen azzal a kikötéssel, hogy csak az ORI által meghatározott, kötött gázsit lehet nekik kifizetni, ami – tekintve az óriási érdeklődést – általában véve a zenészek szuperkizsákmányolását jelentette (az más kérdés, hogy a szállítási díjjal és az útiköltséggel, illetve esetlegesen a helyszín bérleti díjával lehetett még egy kicsit zsonglőrködni, további értékes forintokat szerezni). Miután ez megvolt, a koncerthelyszínnek a területileg illetékes tanácsi szerv közigazgatási egységéhez, azaz a művelődési osztályhoz kellett folyamodnia, ez a Budai Ifipark esetében az I. kerület volt. Ők is átnézték a zenekar és a szerződés dokumentációit, és ha jónak látták, engedélyezték a koncertet.